5/5 - (7 votes)

מי לא מכיר את וורדפרס (WordPress) ? קשה להאמין שיש מישהו שלא מכיר, או לא שמע על וורדפרס ובכל זאת, לאלו שאינם מכירים, נסביר כי וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן  (Content Management System) ואחת מהמובילות בעולם לבנייה וניהול אתרים לעסקים קטנים ובינוניים (אך לא רק) למעשה הנתונים מראים כי כל אתר רביעי בעולם נבנה בטכנולוגיה זו (או בקוד פתוח אחר), זאת בשל קלות וידידותיות תפעול המערכת והעובדה כי גוגל “שליט עולם הקידום”, מעניק לה ציוני איכות גבוהים ומעודד שימוש בטכנולוגיה זו.   

חושבים על בניית אתר לעסק שלכם? וורדפרס היא בהחלט פתרון מיטבי מומלץ ביותר.

נעים מאד- וורדפרס

וורדפרס הוקמה ב –  2003 כמערכת קוד פתוח (מערכת בה הקוד נגיש והיא חופשית לשימוש לכל מי שרוצה בכך) לניהול בלוגים, אשר הפכה תוך זמן לא ארוך במיוחד, לפלטפורמה מובילה לבניית סוגים שונים של אתרים כמו למשל:

  • אתרי תדמית לעסקים.
  • אתרי תוכן.
  • חנויות וירטואליות.
  • אינדקסים ומגזינים.

ועוד.

מה הופך את וורדפרס לפופולארית כל כך?

כאשר אנו מדברים על “חווית משתמש” וורדפרס לוקחת ובגדול, את שאר המתחרים שלה וזאת מכמה סיבות בולטות:

  • ידידותית למשתמש –

המערכת קלה ופשוטה להפעלה, כך שגם אתם סובלים מפחד טכנולוגי קיצוני, תוכלו לעבוד איתה וגם ליהנות ממנה מאד.

  • נגישות וגמישות –

גם הלקוח וגם מי שבונה את האתר של העסק, יכולים לעבוד באופן קל ושוטף עם האתר, לעדכן תכנים, להעלות תמונות/ סרטונים וכל שינוי אחר.

  • קידום אתרים יעיל ביותר –

מעצם גמישות ההפעלה, ניתן לקדם בעזרת המערכת את האתר בצורה מהירה וטובה יותר משאר הפלטפורמות, כמו גם התוספים המובנים בה ( yoast seo, Elementor,  chaty, akismet, folders, contact from 7 וכדומה), הופכים את הקידום לאפקטיבי מאד.

  • עריכת תכנים מהירה –

זמן שווה כסף ובעיקר כאשר מדובר על אתרי מסחר, או חדשות, הנדרשים לעדכונים רבים ותכופים. המערכת של וורדפרס מאפשרת לערוך תכנים באופן מהיר במיוחד, כך שלא מתבזבז זמן יקר על מה שלא צריך.

 

למי מתאים אתר וורדפרס?

אתר וורדפרס הוא פתרון מתאים ביותר לכל עסק עם הבדלים של צורך ודרישה מותאמת ולכן ניתן לומר כי מערכת וורדפרס יכולה להתאים לכמה סוגים של אתרים:

  • אתר תדמית.
  • בלוג אתר מסחר אלקטרוני קטן/בינוני.
  • עסק חדש/ בהקמה.
  • אתרים לאנשי מקצוע כמו עו”ד, רו”ח, מעצבי פנים, אופטומטריסטים ועסקים קטנים/ בינוניים אחרים.
בניית אתרי וורדפרס לעסקים - DMYB

בניית אתרי וורדפרס לעסקים- יתרונות מול חסרונות

כמו בכל דבר, גם לוורדפרס ישנם יתרונות וחסרונות ולכן, כאשר אתם מבקשים לבנות אתר במערכת, חשוב לדעת לקראת מה אתם הולכים ומה אתם מקבלים (או לא מקבלים) ממנה:

יתרונות:
  • קל לשימוש: גם אם אין לכם ידע טכנולוגי, תוכלו לערוך ולתחזק את האתר שלכם בעצמכם. המעבר בין הפונקציות השונות, העיצובים, או הוספת תכונות, הינו פשוט וקל, כמו גם, ישנם תוספים (פלאגינים) שמאפשרים פעולת “גרור ושחרר”.
  • ניתן להתאמה אישית: אחד הדברים החשובים ביותר בבניית אתר (כל אתר), הוא להתאים את התכונות לאופן הפעילות, כך ניתן למכור קורסים, לפתוח חנות מקוונת, או כל דבר אחר באופן אופטימלי, תוך שימוש בפלאגינים השונים (ישנם כ- 47,000 כאלו).
  • ידידותי למקדמי אתרים – התוספים של וורדפרס מיועדים לקידום אורגני (SEO) ומדייקים את קהל היעד של המוצרים/ העסק.
  • חסכון כספי: הקמת אתר בוורדפרס אינה יקרה כלל היות והיא פלטפורמה חינמית ואפשר להתקין אותה על השרת שלכם ללא כל עלות, או בעלות זניחה של כמה עשרות $.
  • אתר בוורדפרס הוא אתר לכל החיים ובבעלותכם.
  • רספונסיבי למובייל/ מותאם לכל סוגי המכשירים.
  • ידידותי לגוגל ושאר מנועי החיפוש.
  • חיבור לגוגל אנליטיקס.
  • קישורים לסושיאל.
  • עיצוב מובנה מרהיב: מייתר את הצורך בהשקעה של אלפי שקלים ויותר על עיצוב האתר
חסרונות:
  • היות ומערכת וורדפרס היא קוד פתוח ומבוססת על תוספים המוטמעים באתר על פי צורך, ישנו חשש בנוגע לאבטחת האתר, רוב הפריצות לאתרים אלו מתבצעות דרך תוספים שהותקנו באתר והיו נגועים בווירוס, או תוכנה זדונית כלשהי, אך אחסון תחת אבטחה נאותה וניטור האתר באופן אוטומטי, מקטין משמעותית את הסיכויים לפריצה לאתר. בפועל, רובם המכריע של אתרי וורדפרס הנם יציבים מאד ואינם דורשים תחזוקה שוטפת כלל.
  • רוב התוספים (פלאגינים) באתר, תוכנתו ע”י אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים, אך לא כולם באותה הרמה ובמקרה ו”נפלתם” על תוסף שאינו איכותי, זה עלול לפגוע במהירות האתר, או לירידה בדירוג בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

איך בונים אתר וורדפרס איכותי?

בניית אתר איכותי בוורדפס מצריכה תכנית חשיבה מוקדמת על מנת למקסם את מלוא הפוטנציאל של המערכת הנפלאה הזו ולהבין מהי המטרה של האתר:

  • כרטיס ביקור דיגיטלי: אתה שם- משמע אתה קיים! כל מי שיחפש את העסק שלך, יגיע לאתר.
  • יצירת לידים: עסק עובד ומקודם דרך האתר, מייצר לך לידים (פניות) עם פוטנציאל סגירה.
  • מודעות למוצר/ השירות: אתר המשווק בצורה נכונה (קידום אורגני/ ממומן/ פייסבוק/ גוגל) מאפשר חשיפה ארוכה ורחבה יותר לגולשים.

מהם שלבי העבודה בבניית אתר וורדפרס?

  • הבנת צורכי העסק.
  • אפיון האתר, בחירת תבנית, מבנה וכדומה.
  • עיצוב והלבשת אופי המותג/ העסק על התבנית שנבחרה.
  • בניית עמודי האתר עפ”י קטגוריות.
  • הזנת תכנית שיווקיים מניעים לפעולה, מומלץ לשקול לשכור את שירותיו של כותב תוכן מקצועי, אשר ידע לדייק את המסר השיווקי ללקוחות הפוטנציאליים ויצור עולם תוכן מניע לפעולה ומהנה ברמת הקריאה.
  • בחירה ורכישת אחסון ודומיין.
  • עולים לאוויר!

תהליך בניית אתר וורדפרס כולל בין היתר:

  • עיצוב אתר בהתאמה אישית, עיצוב רספונסיבי, התאמת מסכי האתר השונים, לפני תחילת הבנייה.
  • חיבור לסליקה עפ”י צורך.
  • טופס צור קשר.
  • הכנה לתקשורת עם רשתות חברתיות.
  • הזנת מספר עמודי תוכן לדוגמה, ו/או הזנת תוכן קיים מהאתר הישן.
  • אופטימיזציה לקידום האתר: מותאם לקריטריונים של גוגל.
  • התקנת תוסף נגישות.
  • הטמעת אבטחה HTTPS.
  • בדיקת איכות QA: לאורך כל תהליך הבנייה יש לבצע בדיקות לווידוא פעילות תקינה של האתר.

ולסיום…

אתר בוורדפרס הינו בעל פוטנציאל גדול להצלחה אך כמו כל דבר בחיים, אין ארוחות חינם באמת.

לכן מומלץ להשקיע זמן וחשיבה באתר, לעדכן אותו באופן קבוע ולוודא כי הלקוחות שלך מקבלים שרות טוב על מנת שחוות הדעת שלהם יהיו חיוביות, דבר חשוב מאד כערך קידומי בגוגל והענות הציבור. במקרה ואין לכם את הזמן, או הסבלנות להקים אתר במערכת וורדפרס ברמה שאתם רוצים, חפשו ברשת את החברה לבנייה וקידום אתרים שתתאים לכם לביצוע המשימה.

בהצלחה 🙂