5/5 - (5 votes)

כל עסק (כמעט) מעוניין לגדול,לצבור עוד ועוד לקוחות ולהפוך לאוטוריטה בתחומו.

אבל איך מבצעים את זה ב”תכל’ס” באמצעות שיווק דיגיטלי נכון והתקדמות בדירוגים במנוע החיפוש של גוגל ?

עסקים קטנים לעיתים רבות, מתנהלים בצורה כספית מאוד מצומצמת ואין זה פשוט תמיד  לצמוח ולהתרחב מהמקום הזה. מסיבה זו, של מחסור בתקציב הוצאות גדול, יש צורך לבצע פעולות שיווק במסגרת המגבלות התקציביות, אשר יגיעו לקהל היעד אליו אתם מכוונים מבלי ל”התפרע” עם ההוצאות, אך במקביל לזכות בחשיפה גדולה הרבה יותר לעסק שלכם, מצד לקוחות חדשים פוטנציאליים.

אמצעי השיווק -המודרני, יעיל, ומשתלם ביותר עבור העסק הקטן -בינוני שלכם כיום, הוא השיווק הדיגיטלי, קרי שיווק באינטרנט.

מהם ערוצי השיווק הדיגיטלי המובילים כיום עבור עסקים קטנים – בינוניים ?

  • קידום אתרים אורגני או SEO (search engine optimization) – ביצוע מכלול פעולות “onsite” ו-“offsite”, כדי להעלות את האתר במקומות בעמודי התוצאות של גוגל על מגוון “מילות מפתח” וביטויים ולהגדיל את תנועת הגולשים / לקוחות לנכס הדיגיטלי שלכם (ולייצר תוך כדי כך עוד ועוד לידים ומכירות).
  • קידום ב- Google My Business (תיאור מורחב יגיע בהמשך המאמר) שתורם רבות לקידומם של עסקים מקומיים (שמשרתים לקוחות בסביבה הקרובה לשטח פעילות העסק, למשל עסק שפועל רק בגוש דן) 
  • פרסום ממומן (PPC – pay per click)  – קידום תנועה לאתר שלכם או הנעת הגולשים לפעולה כלשהי בעמוד הנחיתה שלכם, באמצעות מודעות בתשלום בפלטפורמת הפרסום של גוגל (Google ads) או בפלטפורמות חברתיות (social networks) כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וכו’.

אז מה כדאי לכם לעשות ?

ראשית, אם אין לכם אתר אינטרנט עדיין – חפשו חברת בניית אתרים או איש מקצוע עצמאי שיעשו זאת עבורכם במחיר אטרקטיבי בד”כ באמצעות הקמתו על בסיס מערכת הוודרפרס החכמה ופשוטה לתפעול, בשילוב עם שימוש בתבנית מוכנה לשימוש וללא התאמות מיוחדות שמייקרות את הסיפור)

שנית, התחילו בתהליך הכה חיוני של קידום אורגני לאתרכם החדש, שכן בלי זה, לא תצליחו לחשוף את הגולשים לעסק שלכם שידשדש לו בעמודים האחוריים של גוגל (ושאר מנועי חיפוש כמו בינג ויאנדקס) שאליהם כמעט אף אחד לא מגיע בחיפוש אחר שירות או מוצר כלשהו.

קדמו את העסק שלכם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, אם אתם רוצים לזכות בחשיפה לאתר שלכם!

מה אתם צריכים לדעת לגבי קידום אורגני לעסקים קטנים ?

לפניכם רשימת הקווים המנחים לביצוע קידום אורגני לעסק קטן:

  • בד”כ כדאי לכם ללכת על בחירה של מילות / ביטויי מפתח עם תחרות בינונית עד נמוכה (נפח חיפוש קטנים, שלרוב ינועו סביב כמה עשרות חיפושים בודדים בגוגל לחודש) במטרה למשוך תנועת קהל יעד ממוקדת לעסק שלכם. אל תתנו לאגו להוביל אתכם ותלכו בכוח על הביטויים התחרותיים ביותר, שהמותגים הגדולים מהתחום שלכם, מתחרים במרץ על הדירוג בגוגל עליהם, כיוון שאתר חדש יתקשה מאוד להתברג על הדירוגים המובילים בגוגל עבור ביטויי מפתח חזקים (עם ווליום חיפוש גבוה) וגם כי לחברות הגדולות, יהיו לרוב מגוון כלים שיווקים נוספים על הקידום האורגני וגם כנראה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום ה-SEO, שיסייעו להעלות אותן לפסגת המיקומים בתוצאות של גוגל.
  • אם העסק שלכם הוא בעל אופי מקומי מובהק – תחשבו ברצינות רבה על קידום ביטויי מפתח ממוקדי אזור או עיר, למשל חנות אופטיקה בתל אביב או חנות למקלחונים במרכז, תוך שילוב עם ערוצים כמו פייסבוק, אינדקסים מקוונים וגוגל לעסקים – “גוגל מיי ביזנס” ועוד.
  • צרו תוכן ממוקד – מאמרים וקטעי וידאו המתמקדים בנושא מסוים שחשוב לכם מאוד לקדם או בקהל מטרה מסוים.
  • עקבו אחר תוצאות קידום העסק באמצעות כלי ניטור ומדידה – באפשרותכם לחבר את הנכס המקוון שלכם, קרי אתר האינטרנט, עמוד הנחיתה או עמוד המותג ברשתות החברתיות, לכלים אנליטיים חינמיים מצויינים, כדוגמת: Google Analytics ו- Google search console, כדי לעקוב אחר פרמטרים הקשורים לאופן בו האתר שלכם נסרק ומאונדקס (מועלה לעמודי התוצאות בגוגל) בידי האלגוריתם של גוגל (גם למנועי קידום אחרים כדוגמת Bing, יש כלים דומים)

אנו ממליצים לכם בחום, לפנות לאנשי מקצוע עם ניסיון עשיר וידע מעשי רב בתחום הקידום אתרים אורגני, כדי שיבצעו עבור האתר שלכם את האופטימיזציה האורגנית – התאמה לאלגוריתם של מנועי החיפוש של גוגל ולנוחות השימוש המצופה מאתר בשנת 2021.

אולם, במידה ואין לכם את התקציב המתאים לשלם עבור שירותי קידום מקצועיים, או לחלופין יש לכם מספיק זמן, אנרגיה ורצון ללמוד את התחום, אתם יכולים ללמוד קידום אורגני ברמה התיאורטית, באמצעות לימודים מקוונים – עשרות קורסים איכותיים שנמצאים ברחבי הרשת (בעיקר ביוטיוב ובלינקדאין) שחלק לא מבוטל מהם הם חינמיים או באמצעות קורסים פרונטליים במגוון מוסדות לימוד יעודיים לתחום השיווק הדיגיטלי, אך אלה יגבו ממכם תשלום בגין הידע שיעבירו לכם.

 

יש לכם עסק מקומי המשרת לקוחות ברדיוס הקרוב אליכם – איזה ערוץ יתאים לכם ?

עסקים מקומיים מוכרחים לשלב את Google My Business / גוגל מפות בקידום האורגני לעסק !

בין אם יש לכם עסק למכירת תבואה חקלאית (פירות, ירקות וכד’) ובין אם משרד קטן-בינוני לניהול פרויקטים (PMO) ערוץ חינמי מצוין, שרק הולך ומשתבח עם הזמן ואשר בכוחו להגדיל את כמות התנועה לאתר שלכם ולהגביר את כמות הלידים והמכירות עבורכם.

ההקמה והתפעול של חשבון בגוגל מיי ביזנס, אינם מורכבים ומתחילים בפתיחת כרטיס רשומה בשירות זה.

לאחר מכן, הוסיפו מידע רלוונטי על העסק שלכם – ככל האפשר. כמה שיותר מידע לתאר את העסק שלכם, כך שהגולשים / לקוחות יקבלו מושג טוב ככל האפשר אודות פועלכם (מה השירותים והמוצרים שלכם), עוד לפני שנכנסו לאתר שלכם. הוסיפו גם אלמנטים ויזואליים – תמונות (ובראשן לוגו ותמונות cover) וקטעי וידאו והזינו באזור של ה-services ו- products את רשימת השירותים והמוצרים המלאה שלכם.

אל תשכחו לציין פרטים חיוניים כמו שעות הפעילות שלכם ומספר הטלפון להתקשרות.

השקיעו מאמצים בהשגת ביקורות חיוביות (פידבקים) מפורטות מצד קהל לקוחתיכם. לדוגמא, אם הענקתם שירות מוקפד ללקוח שנראה מרוצה בסיום קבלת השירות, דרבנו אותו לכתוב אודות החוויה הטובה שלו ממכם בפלטפורמה של כרטיס העסק שלכם בגוגל.

ככל שתצברו יותר פידבקים טובים (מספר כוכבי דירוג גבוה – 4 או 5) ומפורטים בטקסט על העסק שלכם בגוגל מיי ביזנס, כך האלגוריתם של גוגל ייראה את העסק שלכם כרלוונטי יותר ויותר עבור התחום שלכם וידאג “לצפר אתכם” בדירוג גבוה יותר בתוצאות האורגניות וכו’.

אל תתעצלו , פרסמו פוסטים דרך ממשק הגוגל מיי ביזנס, כדי לפרסם כל מיני הודעות לגבי העסק ועבור פרסום מבצעים מיוחדים.

לסיכום – קידום אתרים לעסקים קטנים ובינוניים

כדאי להבין,  קידום אתר לעסק קטן הינו חלק ממכלול שיווקי כולל, שאמור להתפרש על זמן ממושך. אי אפשר (וגם לא משתלם) לעשות קידום אורגני לאתר ולעצור את התהליך לאחר שמגיעים לתוצאות חיוביות בדירוגי גוגל ומגדילים את הלידים והמכירות שמגיעים מתנועת גולשים לאתר.

ברגע שתזנחו לחלוטין את התהליך, אתם צפויים לראות תוך פרק זמן לא ארוך במיוחד (תלוי בתחום בו אתם עוסקים), כיצד הדירוגים שלכם נפגעים ואיתם גם התנועה החיובית לאתר (מיקום נמוך יותר בגוגל = תנועה פחותה לאתר העסק).

על מנת לבצע קידום אתרים מוצלח, מומלץ לשלבו (במידה ומתאפשר לכם כספית) עם ערוצי שיווק אחרים, כדוגמת הרשתות החברתיות (פייסבוק כבר אמרנו, אינסטגרם, פינטרסט, יוטיוב ועוד), גוגל מיי ביזנס, שימוש באתרי אינדקסים מקומיים למיניהם ופרסום מודעות גוגל (Google ads) בתקציבים שפויים.

כל הכלים לשיווק שציינו כאן לעיל, יעזרו לכם להגיע לחשיפה אופטימלית ולייצר בסופו של דבר את העסקאות שאתם מייחלים להם מהאתר שלכם.

דעו לכם, כי גילוי סבלנות (אורך רוח) בקידום העסק שלכם,היא הבסיס ליצירת מותג מהחשיפה לשירותי החברה שלכם ברשת האינטרנט. “נוכחות און ליין” ערה של העסק שלכם, לאורך חודשים ושנים, תוביל אתכם לבטח, לחשיפה גדולה של לקוחות פוטנציאליים ותחזיר את הלקוחות הקיימים לבצע ממכם רכישה חוזרת.

קידום עסקים קטנים בגוגל - DMYB