5/5 - (3 votes)

ניהול מוניטין ברשת הוא אחד המונחים החמים בעולם הדיגיטל, שכן הוא מתייחס לנראות שלנו ברשת ובעיקר לאזכורים שליליים עלינו, או על העסק שלנו.

למשל- בוודאי קרה לכם לא פעם שחיפשתם לדעת אודות אדם (עובד פוטנציאלי/ שוכר דירה/ מכר)  או עסק מסוים (לקוח פוטנציאלי) והקלדתם את שמו בשורת החיפוש בגוגל.

אותן תוצאות שעלו מולכם, הן אותו “מוניטין” מדובר ובואו נודה באמת, לא תמיד מדובר במוניטין חיובי.

אמיתי או שקרי, יכולות להיות לאותם אזכורים השלכות מרחיקות לכת, בוודאי אם מדובר בשיימינג, או רכילות גרידא וכל אחד שנתקל בסיטואציה שכזו, היה מעוניין להסיר/ להעלים את האזכורים השליליים כמה שיותר מהר. לכך קוראים-ניהול מוניטין ברשת (Online Reputation Management).

 

ניהול מוניטין ברשת – איך עושים את זה נכון?

ראשית חשוב לדעת כי ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך ולא “זבנג וגמרנו”, ישנן כמה וכמה פעולות לנהל את התהליך בצורה יעילה, נכונה ובעיקר כזו שתעלים/ תדחק את המוניטין השלילי:

  • פנייה ישירה אל האתר בו פורסמה הביקורת השלילית ובקשה להסירה.

נסו לפנות בצורה נעימה ולא מתלהמת לבעלי האתר, ספרו את השתלשלות העניינים ומדוע אתם מבקשים להסיר את הביקורת. תופתעו- לעתים זה עובד.

  • “גישת האני אתבע אותך!”

    סיכוי רב שאיום שכזה יסייע לכם לשכנע את בעלי האתר להסיר את הביקורת, שכן לא לכולם יש את הכסף והזמן להתרוצץ בביהמ”ש.

  • פנייה לגוגל –

לא תמיד זה עובד, אך ניתן בהחלט לנסות ולשלוח בקשה לגוגל להסיר את האזכורים השליליים ממנוע החיפוש, היה ומדובר על אזכורים אינטימיים הסיכוי דווקא לטובתכם.

  • אזכורים חיוביים –

בוודאי שיש כאלו אודות העסק שלכם ברחבי הרשת, אתרו אותם ותנו להם “בוסט” ע”י קידום אורגני, קישורים חיצוניים ופנימיים, שיתוף פרופיל העסק ברשתות החברתיות וכדומה.

  • ניהול עמוד יוטיוב –

החיבור של גוגל מגיע גם ליוטיוב ולכן, הקפידו על תיוג שמכם בסרטונים השונים, מה שיכול לסייע בקידום התוצאות הללו על פני תוצאות שליליות. אותו כלל גם לגבי סרטוני תדמית ביוטיוב, שהינם בעלי פוטנציאל גבוה לעלות בתוצאות החיפוש.

  • ניהול פרופילים ברשתות חברתיות-

פייסבוק, לינקדאין, Pinterst, טוויטר וכדומה.

פרופיל בולט ופעיל ברשתות החברתיות יופיע בדר”כ בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

היה ותדעו לנהל את כלל העמודים הללו במקביל, תוכלו להיות גבוה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון.

  • ערך בויקיפדיה –

ויקיפדיה הוא דומיין “כבד משקל” ומשמעותי ובהרבה מקרים היא תופיע בתוצאה הראשונה או השנייה בחיפוש, לכן, פתחו ערך בויקיפדיה על העסק/ עליכם (תוכלו לפנות אל העורכים של ויקיפדיה ולשכור את שירותיהם לכתיבה, מה שיכלו להבטיח לכם שהערך לא יימחק וישרוד זמן רב).

 

לסיכום.

ניהול מוניטין ברשת יכול להיות תהליך ארוך ומתיש לפעמים ורצוי להקדים תרופה למכה ולהיות הוגנים עם הלקוחות, לתת שירות איכותי וטוב תמיד.

אך היה ונתקלתם בסיטואציה הדורשת התייחסות, רצוי שלא לעשות זאת לבדכם, לשם כך מומלץ לשכור חברה לקידום אתרים המתמחה בתחום שתביא אתכם לחוף מבטחים ואתם תוכלו לישון בשקט.

online reputation management - DMYB