5/5 - (6 votes)
איך משווקים בפייסבוק ?

מהו בעצם שיווק בפייסבוק, בעקרון הוא דומה מאד לשיווק בערוצי דיגיטל אחרים, כמו בגוגל בו קיים קידום ממומן המבוסס על תקציב ועלות להקלקה /חשיפות / המרות. בנוסף, קיים גם קידום אורגני לעסקים, המבוסס על פעולות המבוצעות על ידי איש מקצוע המביא את האתר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש (מכאן הדרך לקונים סלולה ובטוחה) באמצעות ידיעת המתדולוגיה של ענף ה-SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) וביצוע שורת משימות באתר, על בסיס “תורת הקידום” העדכנית ביותר, כפי שקהילת המקדמים בעולם, מכירה אותה.

כך גם בפייסבוק (כלומר לא בדיוק שכן פייסבוק אינה מאפשרת קידום אורגני מבוסס פעולות ברורות וסט חוקים כמו בגוגל), בשל היותה פלטפורמה חברתית המבוססת על אלגוריתם “רגשי” המנתח אחרת את הנתונים, כלומר הסגמנט הרגשי חשוב יותר מקוד “יבש” ועל בסיסו פייסבוק למעשה מציגה לגולשים את הפוסטים האורגנים והמודעות הממומנות של שלל מפרסמים.

קצת מבולבלים? בצדק! ואנו מתנצלים מראש כי זו רק ההתחלה..

פייסבוק משנה את הכללים והחוקים בתדירות גבוהה ואינה נוהגת בשקיפות כלפי הגולשים / מפרסמים ולמעשה כלפי כל מי שיש לו עמוד אישי או עסקי.

לאנשי המקצוע זה מרגיש כמו ניסוי קליני הכי גדול שאי פעם בוצע ומבוצע מדי יום ושעה.

אם אתמול העלת פוסט אורגני שהגיע לעשרות אלפי חשיפות / צפיות, הרי שכיום זה כבר לא בהכרח יקרה שוב, שכן האחרונים הגבילו מאד את החשיפה האורגנית של העמודים.

מכאן, שהקידום האורגני בפייסבוק מורכב מאוד לביצוע וצריך להתנהל בתשומת לב והבנת חוקי המשחק, אחרת… העמוד יכול להיחסם או לספוג עונשים לפרקי זמן שונים.

זה יקרה, לא מפני שאתם לא יודעים לנהל את העמוד כראוי, אלא מפני שפייסבוק שינו את הכללים מאתמול להיום ולכן תמיד ישנו חשש בכל הנוגע לשיווק בפייסבוק.

מדוע הם נוהגים בחוסר שקיפות ואינם מעדכנים את הצרכנים שלהם? קטונו מלהבין.

אך לאור עובדה זו, חשוב לדעת לפעול אורגנית נכון בעמוד מותג ובמקביל לתפעל קמפיינים ממומנים מהעמוד.

בכך, תוכלו לשמור על החשיפה והנראות בקרב קהל יעד רלוונטי.

אז איך עושים קידום עסקים בפייסבוק ?

כמו במרבית הדברים בחיים, כך גם בשיווק יש לשלב מספר כלים שונים בו זמנית, במקרה שלנו מדובר על תפעול אורגני וממומן לעמוד המותג, קבלו כמה אבני דרך:

  • פתיחת עמוד: הגדרת כל הפרטים במלואם, כולל ובפרט חסימת מדינות אויב, הגדרת אבטחה, שם העסק, תחומי התמחות, אתר האינטרנט, שעות פעילות, מענה אוטומטי בצ’אט, ופרמטרים רבים נוספים, כולם חשובים.
  • איסוף חברים אורגני: זימון חברים מהעמוד האישי שלכם, הגדלת כמות החברים בעמוד העסקי, שיתוף פוסטים מהעמוד לקבוצות רלוונטיות בכך תעודדו צרכנים לעשות לעמוד שלכם “לייק” ולהפוך לחברים.
  • הצעה שיווקית: אם אתם משווקים / מוכרים שירות או מוצר הקפידו להציג לצרכנים את תועלות המוצר, מחיר כדאי, מבצעים, או כל הטבה אחרת שתגביר את העניין של הצרכן במוצר שלך ולא במתחרים. זכרו כי פייסבוק מוצפת בעסקים המוכרים את אותם מוצרים או דומים להם. השתדלו לתת ערך מוסף כלשהו.
  • קביעת שפה עיצובית ומסר שיווקי: עדיף לקבוע שפה אחידה אותה תוכלו לשנות מעת לעת לפי צורכי הפרסום(מבצעים, ימי מכירות עולמים וכד’) יחד עם זאת לבצע A B testing מעת לעת על מנת לבדוק אפקטיביות ושחיקה של הקו העיצובי הנוכחי.
  • מענה מהיר: אחד הפרמטרים החשובים בפייסבוק הוא מדד המעורבות הבודק למעשה את כמות המעורבות בכל פוסט, החל מ-לייקים וכלה בתגובות, אזכורים, רגשנים (אימוגי’ם) ובמקביל גם זמן המענה שלכם להודעות בפרטי ובגוף הפוסט. ככל שתענו/תגיבו מהר יותר כך פייסבוק יחשוף את העמוד שלכם לקהל רחב יותר.
  • קידום ממומן: ישנם מספר שיטות לפרסם בפייסבוק, הקלה והמהירה בינהם הנו לקדם פוסט בתשלום, לבחור אזור גאוגרפי, קהל יעד, גילאים, מגדר וכל פרט החשוב למיקוד הפרסום מול קהל יעד מתאים (לא כל הפרמטרים עובדים, ולא כולם נחוצים) למתקדמים מבינכם מומלץ לעבוד באמצעות ad-manager (מנהל המודעות) דרך מערכת זו תוכלו לבצע קמפיינים בשיטות מתקדמות יותר, לטרגט קהל מדויק יותר ולאסוף מידע אודות הצרכנים הפוטנציאלים המבקרים בעמוד או נחשפים לפרסום שלכם. בנוסף ישנם טפסי לידים, סקרים וכלים נוספים, ככל שהעסק שלכם מתאים להם.
  • הגדרת תקציב: ניתן להגדיר תקציב יומי / כללי לכל תקופת הקמפיין, מומלץ לתקצב בתחילה לפרקי זמן של שבועיים על מנת לבחון יעילות. חשוב לדעת כי קמפיינים אינם מתחילים להניב תוצאות/מכירות / פניות בהתחלה וייתכן מאד כי יעברו כשבוע שבועיים עד שהקמפיין באמת יתחיל לתפקד.

אל תעצרו את הקמפיין בכל מקרה! הנתונים חשובים לכם להפקת לקחים ותובנות לקמפיין הבא, ללא נתונים אלו אתם עלולים לחזור על אותה “טעות” שוב ושוב ולבזבז כסף וזמן.

קידום עסקים בפייסבוק - מאמר מאת DMYB blog