5/5 - (3 votes)

הסרץ׳ קונסול או קונסולת החיפוש של גוגל, היא כלי חינמי חשוב מאין שיעור, עבור מקדמי האתרים ביניכם, שכן ניתן להיעזר בו רבות, עבור ביסוס אסטרטגיית SEO לקידום האתר.

הכלי היעיל, מאפשר מעקב אחר ביצועי האתר שלכם בתוצאות של ענק החיפוש ומספק מידע על פרמטרים טכניים ובעיות שעליכם לטפל בהם לטובת ביצועים משודרגים, אשר יתגמלו אתכם בדירוגים גבוהים יותר ובתנועה אורגנית חזקה יותר לנכס הדיגיטלי שלכם.

ה- GSC, מספק לכם בעלי האתרים או אנשי הקידום האורגני – סט מפואר של כלים המסייעים רבות לניהול היומיומי של האתר, באמצעות אספקת אינפורמציה המפרקת את ביצועי האתר למשתנים שונים ומביאה לפניכם את האופן בו האתר מוצג בתוצאות החיפוש של גוגל (SERP).

בכוחו של הסרץ’ קונסול, לספק תובנות מעשירות אודות שגיאות ובעיות טכניות, כדוגמת: סריקה ואנדקוס של עמודי האתר, הגדרות ה- Schema לתיאור עמודי התוכן בתוצאות, רספונסיביות (התאמה לשימוש נוח בטלפונים חכמים), עמודים שבורים (שגיאה 404) ועוד. בנוסף, הכלי יציג בפניכם משתנים הנוגעים לדירוג האתר בתוצאות האורגניות, מעקב אחר חשיפות האתר על מילות וביטויי מפתח שונים בתוצאות החיפוש למול הכניסות האורגניות לאתר כתוצאה מהקלקה על כניסה לאתר שלכם (שיעור הקלקה מול חשיפה – CTR) ויסייע לכם להבין אילו מילות חיפוש (Queries) מובילות גולשים לאתרכם.

דבר חשוב נוסף, שניתן להשיג באמצעות שימוש ב- GSC , הוא בדיקת בריאותם של עמודים קיימים באתר (מבחינת האם העמוד נסרק ומאונדקס בידי זחלני החיפוש של גוגל) ולשלוח ידנית עמודים לאינדקס של גוגל. 

עבור מי מיועדת קונסולת החיפוש של גוגל?

1. בעלי אתרים/ בעלי עסקים: מ

מצאו את הזמן ללמוד את יסודותיו הבסיסיים של הקידום האורגני (SEO) ולהכיר את הסרץ’ קונסול שיוכל להראות לכם האם האתר שלכם בכיוון הנכון מבחינת ענקית החיפוש – גוגל והאם מקדם האתר שלכם עושה עבודה ראויה.

2. מפתחי / מתכנתי אתרים: הסרץ’ קונסול יציג בפני המתכנתים שפיתחו את האתר, האם הקודים שהטמיעו והתגיות למיניהם – עובדים בצורה תקינה וסך כל האתר גלוי לזחלנים של מנועי החיפוש (הן בדסקטופ והן במובייל) ועובד בצורה תקינה.

2. מומחי SEO או אנשי מרקטינג: הכלי עוזר לאנשי הדיגיטל מרקטינג להבין את תמונת הדירוגים של האתר בתוצאות החיפוש ואת סדרי גודל התנועה  האורגנית לאתר, ועל ידי כך לבצע התאמות ושיפורים בתהליך, אשר יגרמו לאתר לספק יותר עבודה (יותר לידים ועסקאות און ליין) לעסק שאליו  הוא משתייך.

איך מוסיפים ומאמתים נכס דיגיטלי חדש ב – Search console ? 

ראשית, כדי להוסיף נכס דיגיטלי (אתר, עמוד נחיתה, אפליקציה) לכלי, עליכם להיות  בעליו של חשבון Gmail.

לאחר שתתחברו לחשבון הג’ימייל שלכם, תוכלו להוסיף נכס על ידי לחיצה על : “start now”

Google Search Console - קונסולת החיפוש של גוגל

ואז: “Add property

Google Search Console - קונסולת החיפוש של גוגל

לאחר מכן תתבקשו להזין את פרטי הנכס הדיגיטלי באמצעות אחת משתי אפשרויות:

Google Search Console - קונסולת החיפוש של גוגל

  1. הוספת כתובת הדומיין של האתר (דבר המצריך אימות של ה-DNS בשרת האתר.
  2. הוספת URL המתייחס לכתובת הראשית של האתר (דורש הוספת תגית קוד ייעודית לאימות באזור ה-Head בקוד האתר).

לכניסה לכלי ה- Google search console