5/5 - (3 votes)

כלי סקירת המגמות של ענקית מנועי החיפוש, חברת גוגל, הוא כלי נהדר שאינו זוכה לדעתי למספיק אהדה ושימוש בקרב קהילת מקצועני ה-SEO בישראל. 

כלי הגוגל טרנדס (Google Trends) מציג לכם נתונים ישירות מהמאגר של החברה ללא תיווך ומאפשר לכם לבחון אחר מגמות מסוימות או למדוד את רמת העניין של גולשי האינטרנט בביטויים ומילות מפתח שאתם חושבים לקדם באתר שלכם / של הלקוח שלכם.

ל-Google trends יש מבחר תכונות המספקות לכם בעלי האתרים ומקדמיהם (אנשי SEO, PPC וסושיאל) את התוצאות האופטימליות כאשר נעשה בו שימוש מיטבי.

אלו הן חלק מהתכונות השיווקיות של הכלי, בהן ניתן להשתמש עבור קידום הנכס הדיגיטלי שלכם:

  • מחקר מילות מפתח (כמויות חיפוש בפילוח מוגדר של תקופות זמן שונות)
  • מחקר חברות / עסקים / יזמים מתחרים בתחום העיסוק שלי / של הלקוח אותו אני מקדם.
  • ניתוח מגמות בערוץ YouTube עבור קידום הפרופיל העסקי בזירה זו.

באמצעות הממשק של הכלי ניתן לראות נקודות שיא ושפל של ביטויי חיפוש הקשורים לתחומי עיסוק / תופעות / מותגים אותם אתם מעוניינים לבחון לפני קידום השירותים / מוצרים ברשת האינטרנט ולפני פיתוח יוזמה עסקית כלשהי.

השימוש בכלי הגוגל טרנדס בקידום אורגני בגוגל (SEO)

כחלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתר בצורה אורגנית, משקיעים מקדמי האתרים שעות רבות על מנת למצוא את המילה / ביטוי המסוים, שבאמצעותו יוכלו לשכנע את גוגל שהאתר אותו אנו מקדמים, הוא הרלוונטי ביותר לתחום השירות הספציפי ולדרג אותו בעמודי תוצאות החיפוש של גוגל (SERP) במקומות הגבוהים ביותר.

גוגל טרנדס יכול לחסוך לכם משאבי זמן וכסף יקרים, שכן הכלי יכול למנוע ממכם בזבוז זמן וכסף (גם ביצירת מודעות בגוגל אדס ושאר פלטפורמות פרסום בתשלום)
בהתמודדות על ביטויים שגולשים לא באמת מחפשים ברשת.

השימוש בגוגל טרנדס בניהול רשתות חברתיות

בנוסף ל-SEO, הגוגל טרנדס ישרת אתכם בצורה מופלאה בזירת ה-social networks. 

היתרון בכלי בערוץ הסושיאל, הוא בזיהוי מוקדם של מגמה בהתהוות, כאשר מאותה נקודת זמן של זיהוי, יכול מנהל הרשת החברתית, לקדם את התוכן הרלוונטי למותג באמצעות חיבורו לאותם ביטויים אופנתיים או אלה שהתחזקו והפכו לשכיחים בשאילתות החיפוש ברשת (למשל באמצעות קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות או באתרים חיצוניים באמצעות פלטפורמות כמו ה-ad-sense וטאבולה).

תהליך הזיהוי המוקדם של הטרנד וההתמקמות בתוצאות החיפוש הגבוהות במנועי החיפוש עבור ביטויים הקשורים אליו, תספק לכם בסבירות גבוהה, טראפיק מכובד שכל עסק ישמח לקבל לאתר שלו.

לסיכום – גוגל טרנדס:

כאמור בפסקה הרביעית במאמר, השימושים החשובים והפופולאריים ביותר בשימוש בכלי זה, הם: איתור ביטויי מפתח רלוונטים לקידום על בסיס מגמות שונות שתופסות תאוצה בחיפושים ברשת, שימוש בהקשר של רשתות חברתיות כמו יוטיוב- מה ויראלי כיום בזירה החברתית וזוכה לנפחי חיפוש משמעותיים בשבוע / חודש / חצי שנה האחרונים ויצירת תוכן ייעודי מותאם לנושא ושימוש בכלי כדי לראות את ביצועי המתחרים בנישה של העסק שלי / של הלקוח אותו אני מקדם.

בין אם אתם בעלי העסק אשר מקדמים לעצמכם את הנכס הדיגיטלי ובין אם אתם מקדמי אתרים / רשתות חברתיות מקצועיים, גוגל טרנדס הוא אחד הכלים המיוחדים והיעילים שאתם יכולים לעשות בהם שימוש חינמי עבור הפעילות השיווקית המקודמת שלכם.

לכניסה לאתר הכלי – גוגל טרנדס>>

בהצלחה! 

Google trends (גוגל טרנדס)