4.9/5 - (7 votes)

קידום אתרים אורגני (Search Engine Optimization או בקיצור “SEO”), הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי, השכיחים והיעילים ביותר. והאפקטיביות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

הרעיון העומד מאחורי קידום אורגני במנועי החיפוש כדוגמת גוגל, הוא לבצע מבחר פעולות אופטימיזציה באתר עצמו (Onsite SEO) ומחוצה לו (Offpage SEO), במרחב האינטרנטי אשר עשוי להשפיע על חיזוקו של אתר העסק (בעמוד העסקי של החברה בתוך הרשתות החברתיות השונות, באתרים חיצוניים עם רלאטיביות לתחום העיסוק של החברה המקודמת, אינדקסים מקצועיים ועוד), כאשר היעד הוא לגרום לאתר העסק להופיע כמה שיותר גבוה התוצאות החיפוש של מנוע החיפוש (וכפועל יוצא גם לזכות בתנועת גולשים/לקוחות פוטנציאליים, גבוהה הרבה יותר)

קידום אתרים לעורכי דין או קידום בגוגל לעורכי דין, הינו תחום תחרותי בעולם מקדמי האתרים ומומחים רבים, להם לקוחות ממקצוע זה, עובדים קשה מאוד כדי לזכות בדירוגים מכובדים בגוגל (עמוד תוצאות ראשון).

הסיבה לתחרות זו היא פשוטה: ישנם המון (!) עורכי דין בישראל (המספר הגבוה בעולם של עורכי דין לנפש. כלומר, חלקם היחסי באוכלוסייה הישראלית הוא עצום) ולחלק לא מבוטל מהם יש נוכחות ברשת האינטרנט, קרי יש להם אתר שכבר זוכה לקידום מקצועי.

ואיזו סיבה יש לכך שלא ירצו נוכחות ברשת? אתם מכירים עורך דין שיגיד “לא. אני לא זקוק ללקוחות חדשים”.

מהם האתגרים בקידום אתרים לעורכי דין?

להבדיל מרוב המקצועות וענפי השירות, קידום לעורכי דין בגוגל, הוא מאתגר במידה רבה מאוד ולא מתאים לכל מקדם אתרים זוטר.

אז מהם האתגרים הבולטים בקידום אתרים לעורכי דין, אתם שואלים?! הנה הם לפניכם:

התחרות – כאמור קודם לכן, התחרות בין האתרים הרבים בתחום זה, היא קשה מאוד (בכל נישה של עורכי דין שהיא- פלילי, רכוש, תחבורה וכו’), כך שאם האתר שלכם אינו בנוי מספיק טוב (האתר צריך להיות בנוי בצורה היררכית ברורה, כך שהמעבר לעמוד הידע שהגולש מתעניין בו, צריך להיות במינימום הקלקות מעמוד הבית ועמודים עם הקשר תוכני ברור, צריכים להיות מקושרים ביניהם עם לינקים פנימיים), התוכן בו אינו מספיק איכותי והאתר אינו מהימן מספיק בעיני מנוע החיפוש (כלומר האתר אינו מקבל קישורים מאתרים אחרים הרלאטיביים לתחום, לא תוכלו להוות מתמודד ראוי בתחרות על פסגת תוצאות החיפוש של גוגל.

הפתרון הוא – לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית! בצעו את מחקר השוק שלכם, תוך חיפוש בגוגל כמובן. תראו מי ממתחריכם מופיע על שאילות חיפוש רלוונטיות לתחומי העיסוק של משרדכם, למשל “עורך דין תעבורה” או “עורך דין בנתניה” וכד’ והסתכלו מי מופיע ב-5 הדירוגים הראשונים בעמוד התוצאות הראשון. היכנסו לאתר של אותו מתחרה ופעמים רבות בתחתית האתר, באזור התפריט התחתון, תוכלו למצוא את שם סוכנות השיווק הדיגיטלי שמקדמת את אתר המשרד המתחרה.

לדוגמה:

קידום אתרים לעורכי דין

במידה ואיתרתם את החברה המקדמת, צרו עימם קשר ובדקו את האפשרות שיקדמו גם אתכם. לא מצאתם מומחה קידום אתרים בצורה זו, לא נורא. גם בדיקה של חברות קידום אתרים בדרכים אחרות, כמו חיפוש אחר הביטוי: “קידום אתרים לעורכי דין”, יכול לשדך לכם את המקדם הראוי לכם.

  • תוכן – בשל התחרות הקשה להתקדם במנוע החיפוש של גוגל, בתחום כה תחרותי ובשל חיבתם העזה של מנועי החיפוש לתוכן אתר איכותי ומעשיר את הגולש, עורכי דין רבים ימצאו עצמם בבעיה להתברג במקום טוב בתוצאות החיפוש, כיוון שהתוכן שלהם אינו עשיר ומעשיר מספיק, מסיבות כגון: היעדר ידע מספק בכתיבת מאמרים, היעדר ידע בכתיבה הקולעת גם לטעמו של הגולש באתר וגם של אלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל, היעדר זמן מספק של העורך דין או מי מטעמו, לכתוב מאמרים של 400 מילים במינימום.
    הפתרון לסוגיה– רכישת תוכן לאתר מכותבי תוכן מקצועיים. גם חברות שיווק דיגיטלי מעסיקות במקרים רבים, כותבי תוכן מקצועיים (בחלקם גם כאלה היושבים בתוך המשרד כעובדי חברה לכל דבר ולא פרילנאסרים) עבור כתיבת תוכן ייעודי לאתרי הבית שלהן וגם עבור מגוון לקוחותיהן, איתם הם עובדים לגיבוש אסטרטגיית תוכן אופטימלית. חשוב מאוד, לא להעתיק תוכן מאתרים אחרים! זה דבר מסוכן מאוד עבור הקידום שלכם בגוגל, שכן האלגוריתם שלו יודע לזהות תוכן משוכפל ואף מעניש את האתר בו הוא חושד שהעתיק תוכן בצורת הורדת דירוגים אגרסיבית שעלולה לדחוק אתכם לתחתית תוצאות החיפוש למשך זמן לא מבוטל.
  • חוקי האתיקה – עו”ד רבים אינם מקדמים את משרדיהם בשל חוקי האתיקה הקשים המאפיינים את הענף. 
    הפתרון– אין סיבה שלא לקדם בכלל את משרדכם בגלל סוגיה זו. אז נכון שעל המקדם אתר שלכם, לקבל ממכם רשימה של מגוון חוקי אתיקה מהתחום, אך אין מניעה מלקדם אתר רלוונטי בשל סיבה זו. דרך אגב, עיקר הבעיה בקידום בגוגל לעורכי דין, נעוצה בפרסומות (קידום ממומן) ולא בקידום האורגני.

מספר טיפים חשובים לקידום אתרים לעורכי דין

  1. מבנה האתר ונראותו- בתחום עריכת הדין, נראותו של האתר היא סופר קריטית, כיוון שהאתר מוכרח לשדר הרבה אמינות למשתמשים בו, קרי הלקוחות הפוטנציאליים. מספר דברים שיש לשים עליהם דגש ביתר שאת בבואנו להקים אתר אתר עבור משרד עורכי דין (ואם הוא לא נבנה בצורה זו, על מומחה קידום האתרים של המשרד, לסייע להביא את האתר למבנה כזה), הם: עמוד בית “מכובד” וברור, שישר משדר לגולש שהוא הגיע למשרד הנכון מבחינת השירות שהוא מחפש. כלומר, שיהיה ברור לגולש שהוא לצורך העניין, הגיע למשרד לעריכת דין בתחום דיני משפחה ולא לעורך דין “פלילי”. בנוסף, הגולש צריך לראות כבר מ-2 השניות הראשונות, מי הן “הנפשות הפועלות” מאחורי המשרד שלאתר שלו הוא הגיע. לאחר מכן, הגולש צריך להיות מסוגל ליצור עימכם קשר בזמן המינימלי באמצעות לחצן קישור למספר הטלפון של המשרד (עובד בגרסת המובייל של האתר וצריך להיות מודבק לתפריט העליון של האתר – ה”header” ) או באמצעות “טופס צור קשר” ייעודי לאתר, המאפשר ללקוח הפוטנציאלי, למלא את פרטיו במהירות הגבוהה ביותר ולקבל ממכם מענה מהיר בחזרה. בנוסף, פרטי יצירת קשר אחרים כגון: כתובתה הפיזית של החברה, כתובת האימייל של המשרד ומס’ הפקס שלו, גם הם צריכים להופיע במספר מקומות ברחבי האתר, למשל בסרגל התחתון של האתר – תפריט ה”footer” ובעמוד היצירת קשר.
  2. יצירת תוכן מקורי וטוב לאתר המשרד – כאמור קודם לכן במאמר זה, איכות התוכן שתהיה באתרכם, היא חשובה מאין כמותה ועל כן ככל שתרבו בהוספת תוכן חדש ועשיר במידע רלוונטי לתחום עיסוקכם, כמו גם תרעננו ותוסיפו לעמודי תוכן קיימים על פי הצורך, תוכלו להתקדם טוב יותר בדירוגים של גוגל ודומיו. איך שאני רואה את זה, יש בפניכם 2 אפשרויות: או לכתוב ולספק בעצמכם את התוכן לאתר/למקדם האתר שהוא יעלה את התוכן לאתר או ליצור שיתוף פעולה עם כותב תוכן מקצועי, אותו אתם תעזרו להכווין בכתיבה (ענייני אתיקה, הסבר ספציפי על פועלו של המשרד שלכם וכו’) והוא יספק לכם בתמורה לתשלום פר מאמר או כמות מילים, את התוכן המיוחל. אבל זכרו, תוכן דל ולא מפסיק אינפורמטיבי ומעניין, לא יסייע לכם, לא בקידומו של האתר בגוגל (וע”י כך יצירת תנועת גולשים לאתרכם- נרחבת הרבה יותר) ולא במכירת שירותכם לגולשים שפוקדים את אתרכם. לתשומת ליבכם- תוכן עשיר ומעניין, אינו מספיק עבור התמקמות בפסגת הדירוגים בגוגל, כיוון שהתוכן אמור להתמקד בביטוי/מילות חיפוש אותם מחפשים הגולשים ברשת בהקשר לתחום העיסוק שלכם. כלומר, אם למשרדכם ישנה התמחות בדיני משפחה, אז מוכרח להיות עמוד קטגורית שירות, המקדם ביטויים רלוונטים לדיני משפחה, למשל: “עורך דין לדיני משפחה”. עמוד התוכן של קטגוריה זו, חייב לכלול בתוכו ביטויים רלוונטים גם בגוף המאמר וגם באזור “תגיות כותרות המטא” של האתר, כלומר הכותרות המתארות את נושא העיסוק של עמוד התוצאה של האתר בעמוד התוצאות בגוגל. לדוגמה: קידום אתרים לעורכי דין

במידה ותשכרו את שירותיה של חברה לקידום אתרים, הם אלה שאמונים על משימת מחקר מילות המפתח הרלוונטיות לקידום אתרכם. כלומר,על מומחה הקידום שאמון על קידום אתרכם, לעבוד יחד איתכם על גיבוש רשימת מילות מפתח הנוגעות לתחום עיסוקכם, לאחר מכן לגשת לכלי מחקר מילות המפתח בו הוא נוהג להשתמש (למשל, Google keyword planner) ולנסות לפתח את הרשימה שגיבשתם בצורה נרחבת עוד יותר, כך שתכסה בצורה אופטימלית את כל החיפושים השכיחים של גולשים ברשת, הנוגעים לתחומי השירות שלכם, כולל “ביטויי זנב ארוך” (ביטויים המורכבים מ-3 מילים ומעלה והינם ביטויים שמחד הם פחות מחופשים מהביטויים המרכזיים והגנריים יותר, כמו: “דיני משפחה” ומצד שני הם יותר ממוקדים וצפיים לייצר לכם לידים, לדוגמה: עורך דין לדיני משפחה בתל אביב). לאחר שהרשימה הסופית מגובשת, יתחיל מקדם האתרים בעבודה מעשית על האתר- הטמעת מילות המפתח בצורה הגיונית וטבעית בתוך התוכן, כותרות המטא תיאור התמונות בעמודי התוכן השונים.

לסיכום:

קידום אתרים לעורכי דין, במידה ומבוצע כראוי, עשוי לשנות את היקף העבודה של משרדכם באופן מדהים! תוכלו להתפתח מלהיות משרד קטן ולא מאוד רווחי, למשרד שהטלפון בו אינו חודל מלצלצל ולהכניס לכם עוד ועוד תיקים לעבוד עליהם, עד לרמת ההתרחבות של המשרד לעוד עורכי דין. השקעתם כבר כסף טוב בהקמת אתר מכובד שיהיה הפנים של החברה ברחבי הרשת? עשו לעצמכם טובה ענקית ותדאגו שגולשים יחשפו אליו, כי אחרת לא עשיתם הרבה בהקמתו (רק מי שיקליד את שם המשרד שלכם באופן ישיר במנוע החיפוש, יוכל להגיע אליכם, אך זו ממש אינה כמות מספקת של גולשים, אלא אם אתם מותג ענק כמו “NIKE” וכד’).