5/5 - (1 vote)

יש לכם עסק קטן, או בינוני ואתם רוצים לחשוף אותו לקהל לקוחות פוטנציאלי שנמצא ברשת. קוראים לזה- קידום עסק קטן בגוגל.

איך עושים את זה נכון וגם חכם? שאלה מצוינת, אך לפני שניתן עליה מענה, בואו נעשה מעט סדר בתוך כל המילים, תרתי משמע.

איך לקדם עסק קטן בגוגל ושאר מנועי חיפוש…

מאחורי המילים – “קידום עסק קטן בגוגל”, מסתתר עולם שלם של מונחים ומושגים ובעיקר של עבודה מובנית ומדוייקת, אשר תביא אליכם בסופו של דבר, לידים (לקוחות פוטנציאלים) שהביעו עניין באתר שלכם ובמוצרים אותם אתם מוכרים. לפני שמתחילים לצלול פנימה, חשוב לציין כי קידום עסק קטן, אינו משימה שמתאימה לכל אחד ואם אין לכם מושג, או ידע רחב דיו על מנת לבצע את הקידום בעצמכם, אנא מכם – פנו לחברה מקצועית אשר עוסקת באופן ספציפי בקידום עסקים קטנים ובינוניים בגוגל, כך תוכלו להיות רגועים ושקטים שיש מי ששומר עליכם ומוודא כי העסק מופץ לקהלי היעד המתאימים ביותר ובאופן עקבי ורציף.

למה לכם לבצע קידום עסק קטן בגוגל?

זו שאלה כמעט רטורית, שכן מדובר במנוע החיפוש הגדול והנפוץ ביותר בעולם, בו גולשים בכל יום מיליוני גולשים ומחפשים אחר דברים שונים, זה אך טבעי כי גם אתם תרצו לקחת חלק ב”חגיגת ה-גוגל” ולהעלות את העסק שלכם לקידום במנוע החיפוש הגדול בעולם, פשוט כי אין לכם מה לחפש במקום אחר.

מעבר לעובדה המצויינת לעיל, חשוב לזכור כי בזירה האינטרנטית בכלל ושל גוגל בפרט, יש לעסק קטן, כדוגמת בעלי מקצועות חופשיים (שרברבים, מנעולנים, אנשי ניקוי ספות ושטיחים, מאלפי כלבים וכו’) או משווקי פריטי צריכה (ירקנים, קונדיטורים, בעלי מעדניות, שוזרי פרחים, בעלי חנויות אופטיקה ועוד) יכולת להתחרות כשווה בין שווים מול עסקים גדולים ולעתים אף להביא לתוצאות טובות מהם, דווקא בשל גודל העסק.

קידום עסקים קטנים בגוגל - DMYB

המדריך לקידום עסקים קטנים בגוגל

אז הגענו לת’כלס וריכזנו עבורכם חלק מהכלים היישומים לקידום עסק קטן בגוגל, אותם תוכלו לבצע באופן עצמאי, אך, במידה ואין לכם את הידע, הזמן והסבלנות לעשות זאת, צרו קשר עם חברה שזהו תחום ההתמחות שלה- קידום אתרים/ עסקים קטנים בגוגל ותראו שהתוצאות לא תאחרנה לבוא.

הנה הקווים המנחים לקידום העסק שלכם בגוגל ושאר מנועי החיפוש המוכרים:

“תוכן הוא המלך” – ביל גייטס .

לא אנחנו אמרנו, אך האמרה בהחלט תופסת ובגדול.

השקיעו בתוכן של העסק שלכם, כאשר אנו אומרים השקיעו, הכוונה- לאורך, כמות וניסוחים.

גוגל, ממש כמו האח הגדול, רואה הכל, גם את התוכן שלכם, אמנם ישנה העדפה לתוכן ארוך, אך אם יהיה תוכן “מרוח” גוגל לא יקרא אותו ולא יקדם אותו, אם התוכן כתוב בשפה נמוכה, שגויה ולא תקנית- גם כאן, גוגל לא יקדם אותו.

לכן- אם אינם בטוחים שנועדתם לכתיבה, תנו למי שיודע לכתוב באופן מקצועי- לכתוב עבורכם.

התאמה (אופטימיזציה) למובייל –

 גוגל אוהב ומקדם אתרים “ידידותיים” לגלישה במובייל.

אם לא הבנתם את הכוונה, אתם בוודאי (!!) זקוקים לאיש מקצוע, שכן, כיום, מרבית הגולשים ברשת, כפי שגוגל בדק, עושים זאת דרך מכשירים ניידים- סמארטפונים או טבלטים ופחות ופחות דרך מחשבים / לפטופים ולכן, על מנת שניתן יהיה לגלוש באתר שלכם באופן מיטבי דרך אלו, עליכם לבצע התאמה לגלישה, אחרת תפגעו בקידום העסק שלכם.

עמוד פרופיל עסקי ברשתות החברתיות –

 להבדיל מעמוד אישי שלכם, בו אתם מעלים את תמונות חייכם, לגוגל יש העדפה לדרג גבוה עמודים עסקיים פעילים ובמרבית החיפושים של העסק, יעלו בתוצאות עמוד העסק ומיד אחריו גם האתר. נצלו זאת והשקיעו בעמוד עסקי גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.

כאן אני ממוקם –

אם אתם עסק פיזי אליו אתם מעוניינים למשוך קהל לקוחות, מומלץ כי תבצעו קידום מקומי, קרי, ציינו במיקום הגיאוגרפי מהי הכתובת המדוייקת של העסק- העיר, הרחוב, שם שכונה אם ישנו כזה וכל פרט נוסף שיכול לדייק את קידום המיקום, בטח אם הגלישה מתבצעת בעיקרה במובייל, שכן המכשירים מהם אנו גולשים עושים שימוש במיקום גיאוגרפי ומציגים תוצאות אקראיות גם מבלי שביקשנו זאת.

סרטונים –

בסופו של דבר, תוכן הוא לא רק טקסט אלא גם ויזואל (סרטונים). בשנים האחרונות תופסים הסרטונים נפח גדול יותר בתחום ה- SEO והקידום לעסקים קטנים בגוגל ומחקרים שבוצעו מראים כי מרבית האתרים המופיעים בעמוד הראשון בגוגל, הינם אותם אלו המכילים סרטונים ואלו מן הסתם זוכים ליותר הקלקות לאחר מצד הגולשים.

חשוב לזכור, כי סרטוני וידאו המועלים לרשתות החברתיות מייצרים לידים מעולים לאתר שלכם ומכאן פוטנציאל החשיפה והרכישה של המוצרים שלכם, רק הולך וגדל.

נסכם –

קדמו את העסק הקטן שלכם בגוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים (Bing Yahoo,DuckDuckGo, Yandex) , זה הכרחי וחשוב מאוד ואין להקל בכך ראש.

אך, אם כל מה שנאמר כאן עושה לכם בלאגן, אל דאגה, בדיוק לשם כך ישנן חברות המתמחות בקידום מסוג זה, אל תהססו, אתרו את המתאימה לכם ביותר וצרו קשר כעת.