4.6/5 - (9 votes)

השבוע נתבשרנו על קפיצת מדרגה נוספת במלחמה הניטשת בין החברות הגדולות בעולם, על יישומים נוספים בתחום AI שאוטוטו פורצים לעולמנו בתרועה רבה. אך האם אנו מוכנים מנטלית ומקצועית ליישם בתבונה כלים אלו?

תכלס, אם תחשבו על זה לרגע, הרי שבמכשיר הנייד, הטלפון שלכם יש מאות פונקציות שאינכם מכירים כלל.. וגם הן אמורות לשפר את איכות החיים של המשתמש. ברכב שאתם נוהגים יש כיום לחצנים שאינכם יודעים מה טיבם. לראשונה צריך להיכנס לרכב חדש וללמוד אותו היטב, על כל תכונותיו. שכן חלקם משפיעים על הנסיעה, נהיגה, האם אתם באמת עושים זאת ברכב שטרם נהגתם בו?

AI TECH

לכן עולה השאלה האם אנו מוכנים לכך, יודעים לקראת מה אנו צועדים ומה היתרונות והחסרונות של הטכנולוגיה שאמורה לקבל מאיתנו (ברשות) שליטה ולבצע חלק מהעבודה שלנו. את התשובה נגלה תוך כדי תנועה שכן הגענו לעידן בו הטכנולוגיה אינה מחכה לאדם, אלא רצה הרבה יותר מהר קדימה, מסיקה מסקנות, מספקת תשובות ומפרה בידע עצום ובלתי נגמר. כל אלו הם קצה הקרחון כמו שאמא שלי הייתה אומרת, שכן בכל שבוע אנו מגלים נדבך חדש מלהיב ומסקרן אודותיה. כמו למשל ההכרזה של מיקרוסופט 365 על השקת תוספי AI, הלא הוא copilot אשר נמצא בימים אלו בגרסת “בטא” והשקה מוגבלת עד להפצתו ברחבי המשתמשים בעולם. כלי זה יאפשר לכם לעבוד עם AI בכל מסמך, תמונה, וידיאו, PDF. לייצר עבורכם מצגת PPT לתפארת (ככה הם טוענים כן) ובכך לבצע מהפכה אמיתית בדרך בה אנו עבדנו עד היום עם כלים אלו. הזמן הרב שהשקענו יצטמצם לחצי, נוכל להספיק יותר באותו זמן או מהר ומוקדם יותר את העבודה/פרויקט. ע”פ דיווחים ראשונים מנסיינים עולה כי מדובר בטכנולוגיה “מרגשת” אך צריך ללמוד אותה היטב כדי להגיע למסקנה הזו. כלומר, זה לא רכיבה על אופניים שלא תשכחו לעולם אלא אימוץ חשיבה חדשה, הרחבת האופקים, לא רק אצלכם אלא בקרב אלו שלהם תספקו את התוצרים שלכם. הלקוח, הבוס, השותף, וכן הלאה. שינוי חשיבה מוחלט כבר אמרנו?!

מאותו בית ובאותה חבילה (לארגונים ועסקים גדולים) השיקה מיקרוסופט גם את security copilot המוגדר טכנולוגית Generative AI. למעשה תוסף הסייבר הראשון בתחום. תוכלו לקרוא אודותיו בקישור המצורף.

ובמעבר לא חד לאותה טכנולוגיה, השבוע איטליה הודיעה כי תאסור על שימוש בטכנולוגיית AI בתחומי המדינה. למי שלא מבין את המשמעות מדובר בחקיקה ולא בגחמה חולפת של שר כזה או אחר. איטליה היא המדינה הראשונה בעולם נקטה בצעד כזה דרסטי. ניתן לשאר כי מדובר “בפוביה” מהטכנולוגיה ומחוסר הבנה ודיסאינפורמציה שאולי הגיעה לשולחן מקבלי ההחלטות שם.

חדשות נוספות ועדכונים בקרוב😊