5/5 - (4 votes)

הקורונה חידדה והדגישה את הצורך הקריטי של עסקים להקים / לחזק ולבסס את העסק שלהם על גבי הרשת. גם טהרני המציאות, אלו אשר הכחישו כל השנים את הצורך נכנעו למגפת הקורונה אשר אילצה מאות אלפי עסקים, קטנים וגדולים כאחד לתת תשומת לב לנראות ולנוכחות שלהם ברשת, בין בפייסבוק / אינסטגרם וכו’, או הקמת אתר בית חדש המאפשר לרכוש אונליין מוצרים, אתר המקודם בגוגל בתוצאות החיפוש וגם בקידום הממומן.

בקיצור, בכל דרך אפשרית וכמה שיותר מהר לשיטת העדר..
כי אנחנו הרי “עדר” גם בעסקים וגם בחיים הפרטיים, רואים מה קורה במרחב ולפי זה מגיבים בדהרה כמו יתר העדר..כך גם קרה לפני 8 שנים כאשר בבת אחת כל העסקים הרגישו מחויבות לפתוח “עמודי מותג” ברשתות החברתיות ועד היום חלקן לא ממש יודעות כיצד לנהוג ביצור השיווקי הזה, אשר מפנה אליהם לקוחות אך גם צרות, בעיות וטיפול בשירות לקוחות (שירות שאף חברה לא אוהבת לספק).


מצד שני מי שמסתכל על חצי הכוס המלאה מגלה אופק חיובי להזדמנות ליצור קשר עם לקוחות חדשים, להרחיב את החשיפה של העסק ולייצר עוד “זרועות מכירה” בכל פלטפורמה אפשרית.
לכן הרשתות החברתיות הן פתרון טוב עבור מרבית העסקים, בייחוד קטנים ובינוניים המתקשרים ישירות מול הצרכן במהירות ויעילות, ולעיתים גם מאזור גאוגרפי סמוך או עסק שכונתי.

מבחינתי כצרכן זו תקופה מאתגרת מאד שכן בזמן המגפה אנשים רבים פוטרו או הוצאו לחל”ת, משמע אין להם כסף לבזבז, אבל בכל זאת קניות מכל הסוגים והגוונים עדיין מתבצעות ברשת ומחוצה לה.
לכן אני באופן אישי שמח לגלות כי אתרים רבים צצו בחודשים האחרונים, כאלו שכבר היו שם אבל ללא יכולת לרכוש אונליין וכיום הם אתרי מסחר לתפארת.
בנוסף גם שמתי לב כי התמחור בחלק מהעסקים הינו סוג של תמחור “קורונה” כלומר נמוך יותר מאשר בימים רגילים, לכן זו הזדמנות טובה לבצע השוואה ולא להתעצל, שכן ייתכן ותגלו פערים של עשרות ומאות אחוזים בזכות שיטוט של כמה דקות בגוגל.

אומנם אני עובד וגם בסגר מספר שתיים אעבוד (וטוב שכך) אך עדיין אני מקפיד לרכוש רק את מה שאני צריך ובמחירים סבירים.

אני גם חושב שכל צרכן צריך לעשות חשבון נפש (בלי קשר ליום הכיפורים) על אורח החיים שלו, על יצר הבזבזנות המתקיף את מיטב הארנקים, על רכישות סתמיות כי גם ככה אתם משוטטים באסוס/אמזון/וכו’..

לכל אחד מאיתנו יש בבית לא מעט מוצרים/בגדים בהם לא עשינו כל שימוש ונותרים עד לא ידע..
או נקיון של פסח אחרי 10 שנים ונזרקים לפח.
איני יודע מה הסטטיסטיקה אומרת לגבי צרכנות+בזבזנות אבל כנראה שהמספרים גבוהים מאד. 

אז אחרי כל הטרלול הזה מה בעצם רציתי להגיד ? אה כן…

מודעות זה שם המשחק בכל דבר,
בעסקים תתנהל במודעות ובחר את הספק הנכון או התכנית פעולה הנכונה לך ולעסק.

אל תבזבז כסף על הבטחות שנראות לך מושלמות כי אין כאלו ובחר את האנשים/עובדים/ספקים עימם יש לך קשר טוב ושרות מהיר ומקצועי.
הרי אתה משלם כסף אז למה שלא תקבל משהו בתמורה?

יש לי עוד הרבה מה להגיד.. נשמור חלק לאח”כ?