מה זה קידום אורגני לעסקים ולמה הוא כ"כ חיוני לכם ?

קידום אורגני או קידום אתרים במנועי חיפוש (ידוע כ- SEO), הוא תהליך מקצועי מורכב ומתמשך, שמטרתו לשפר את האתר מבחינת מבנה וחווית השימוש בו, כדי לשפר על ידי כך, את הדירוגים על מילות וביטויי מפתח נבחרים בעמודי התוצאות של גוגל ושאר מנועי חיפוש (Bing, Yahoo, Yandex וכו').

כפועל יוצא לשיפור במיקומים בתוצאות החיפוש, בהכרח תשפרו גם את התנועה הטבעית לאתר העסק שלכם (לא הקלקות על התוצאות הממומנות, קרי המודעות שנמצאות בשולי עמודי התוצאות) ותשיגו יותר ויותר לידים ומכירות.

יתרונותיו של קידום אורגני לעסק

  • שיפור אלמנטים הקשורים לבריאות האתר והענקת חווית משתמש אופטימלית ללקוחותיכם / לקוחתיכם הפוטנציאליים – משתנים כמו מבנה היררכי נכון של קטגוריות, שימוש נכון בקישורים פנימיים, טעינת עמודים מהירה יותר (אלמנטים ויזואליים עולים בצורה חלקה עם גלילת העכבר לכיוונם, קבצי תמונות מכווצים שלא מאטים את העמוד, שימוש נכון בזכרון מטמון וכו') ועוד, הם חלק מתהליך קידום נכון. כלומר, אם איש ה-SEO שלכם לא יבצע פעולות לשיפור בריאותו הכללית של האתר, תהליך הקידום לא יוכל לנסוק כמו שצריך (Win win situation בשביל המקדם ובשבילכם כבעלי האתר).
  • הזרמת תנועה טבעית איכותית לאתר (שמחזיקה לאורך זמן רב, כל עוד האתר ממשיך לשמור על דירוגיו הגבוהים).
  • לקידום אורגני יש פוטנציאל לצמיחה כמעט בלתי נגמרת, מכיוון שתמיד ניתן לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל בעוד ועוד מילות וביטויי חיפוש.
  • עם קידום אורגני לעסק בגוגל ודומיו, אתם נהנים מטראפיק ממוקד ואיכותי של לקוחות פוטנציאליים שחיפשו אחר המוצר או השירות שאתם מספקי ולכן זהו ערוץ שיווקי עם החזר השקעה (ROI) מצוין לטווח הארוך – מאוד משתלם.

מה הלאה? או איך מבצעים קידום אורגני לעסק בפועל ?

יסודותיו של הקידום אורגני, SEO – שאי אפשר לקדם את הנכס הדיגיטלי שלכם בדירוגים בגוגל בלי ליישם את רובם (אם לא את כולם בחלק מהמקרים), הם אלה:

  • מחקר מילות מפתח – בדיקת נפחי החיפוש (כמות חיפושים ממוצעת לחודש במנועי החיפוש) והתחרות עליהם, בכלים כדוגמת ה-keyword-planner של גוגל.
  • קביעת האסטרטגיה לקידום האורגני של העסק – בדיקת המתחרים בתחום או בנישת העסק (באיזה מקומות הם מדורגים בתוצאות החיפוש ואיזה מבנה אתר יש להם ואלו טכניקות קידום הם מיישמים בו), יצירת גאנט לכתיבת תוכן איכותי עבור האתר, איפיון טכנולוגי של האתר ובחינת מה שצריך לשפר במשתנים הטכניים בו בשביל לשפר את הקידום האורגני ועוד.
  • אופטימיזציה לעמודי תוכן קיימים, במידה וישנם כאלה – שיפור מבנה תוכן, הוספת תגיות לתיאור תוכן העמוד (תגיות מטא – title+ description), שיפור כותרות, הוספת מילת / ביטוי המפתח שרוצים לקדם, בגוף המאמר ובתוך הכותרות וכד'.
  • יצירת התממשקות טובה עם עמודי הרשתות החברתיות של העסק (במידה וקיימות) ואם אין כאלה, פותחים ברשתות הרלוונטיות (למשל לא נפתח עמוד לינקדאין לחנות אופטיקה קטנה וכד').
  • יצירת פרופיל קישורים איכותי – רצוי מאוד, בעיקר בתחומי עסקים תחרותיים, שיהיו לאתר שלכם הרבה הפניות מאתרים אחרים. כלומר, יש צורך ליצור שיתופי פעולה עם אתרים אחרים בעלי עולם תוכן דומה או זהה, על מנת לקבל מהם קישורים חיצוניים איכותיים, אשר מגבירים את התנועה לאתר שלכם ויכולים גם להעניק לכם נקודות זכות רבות באלגוריתם של גוגל, אשר יזכו אתכם בדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

אז איך לעשות את כל זה ?

קידום אורגני לעסק שלכם, אפשר לבצע בשלוש דרכים: עצמאית, באמצעות מקדם אתרים – איש SEO פרילנסר (רבים מהם אינם מאוד מנוסים בעבודתם) או באמצעות סוכנות שיווק דיגיטלי מקצועית.

במידה ואין לכם את הזמן, אנרגיה או ידע לקדם לבדכם את אתר העסק שלכם (מה שלרוב קורה, גם בקרב בעלי עסקים קטנים), שכרו את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים ומנוסים שיעשו זאת עבורכם "מא' עד ת' ".

קידום אורגני הוא תהליך הדורש מלא עבודה טכנית הדורשת ידע מקצועי, התעדכנות שוטפת בשינויים ועדכונים (באלגוריתם של מנועי החיפוש ובטכנולוגיות לשיפור ביצועי האתר) וזמן רב ליישום התהליך ולכן אם אין ברשותכם את האמצעים הנ"ל, אל תחשבו פעמיים וצרו קשר עם מומחים לקידום אתרים.

קידום עסקים בחגים – טיפים לשיווק מוצלח גם בימי סגר

Facebook Whatsapp Telegram Twitter החגים הבאים עלינו לטובה (ככה לפחות נהוג לומר) מביאים עימם זמן חופש ופחות עבודה, למשל, חגי תשרי מעצם התפרסותם על תקופה של שלושה שבועות ארוכים מאד,…

להמשך קריאהקידום עסקים בחגים – טיפים לשיווק מוצלח גם בימי סגר

סוף התוכן

הגעת לקצה; איו יותר פוסטים.