בינג (Bing) הוא מנוע חיפוש מקוון מבית חברת Microsoft, הפועל בעולם החל משנת 2009 (בעבר היה ידוע כ- Live Search, Windows Live Search, ו-MSN Search).

המאפיין הבולט של בינג, הוא הדרך בה הוא מציג את תוצאות החיפוש. החזון שעמד מאחורי מנוע החיפוש היה תוצאה מדויקת ואישית יותר: מנוע החיפוש יבין, בעזרת האלגוריתם שלו, מה בדיוק מחפש הגולש, וכך יוכל לתת את התוצאות המתאימות ביותר. 

קווים משותפים בין בין בינג לגוגל

Bing בדומה ל-Google הוא מנוע חיפוש השואף להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור ערך החיפוש של משתמשיו.

כמו במקרה של ענקית החיפוש (מס' 1 בעולם מבחינת נתח השוק העולמי) גוגל, גם מאחורי בינג עומד אלגוריתם שעושה מאמץ כביר להציג לגולש את התוצאות המותאמות ביותר אישית אליו בעזרת הסתמכות על ה-cookies מהדפדפן של הגולש (היסטוריית גלישה) ועל זכרון המטמון (cache) משאילתות עבר של הגולש באותו מנוע חיפוש.

בדומה מאוד לגוגל, גם בינג (מס' 2 בעולם מבחינת נתח השוק העולמי) פיתחה ומעמידה לרשות משתמשיה, מגוון שירותים משלימים אשר נועדו לגרום לגולש או למשווק הדיגיטל את כל הכלים הרלוונטים לחווית האינטרנט העכשווית.

מהו כלי ה-Bing Webmaster Tool?

אז בהמשך לדברינו מהפסקה הקודמת, גם כאן מנוע החיפוש בינג מציע לאנשי השיוק הדיגיטלי ולבעלי האתרים, כלי שדומה לזה שחברת גוגל מציעה (Google search console): כלי המאפשר להוסיף את הנכס המקוון שלך אליו והוא בתמורה, מתממשק לאתר שלך ומציג לך עליו המון (!) נתונים חשובים ומועילים לגבי הדרך בה עמודי האתר נסרקים ומוצגים במנוע החיפוש (או בעגה המקצועית, הדרך בה העמודים השונים "מתאנדקסים") ומסייעים לכם בעלי האתרים ומקדמי האתרים, לבצע אופטימיזציה לאתר עבור הופעה במוקמות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש שלו. הבינג וובמסאסטר טול, באופן דומה מאוד לגוגל סרץ' קונסול, מציג לכם נתונים יקרים מפז לגבי נראות האתר שלכם במנוע החיפוש, בריאותו והתאמתו להופעה במקומות טובים בדירוגי התוצאות. נתונים כמו: אלו עמודים מוצגים כראוי (עמודי "200") ואלה שבורים (קרי "עמודי 404"), כיצד העמודים השונים מתאנדקסים עבור גרסת המובייל והדסקטופ (מחשב שולחני) של האלגוריתם (למשל האם יש עמודים שאינם נראים טוב בגרסת הטלפון החכם, כי למשל הכפתורים קרובים מדי אחד לשני או כי הטקסט גולש מעבר לשוליים של המסך הקטן בנייד), על אלו מילים האתר שלכם זוכה לחשיפה בתוצאות החיפוש ועל כמה מהם מקליקים לכניסה לאתר ביחס לכמות החשיפות (שיעור ה-CTR של מילות המפתח) ועוד ועוד כהנה וכהנה פיצ'רים שאתם חייבים להשתמש בהם במידה ואתם סבורים שקהל היעד של העסק שלכם / שאתם מקדמים, נמצא במנוע החיפוש של מיקרוסופט.

כלים ייחודיים לבינג וובמסטר טולס (שאין אותם בכלי המקביל של גוגל)

  • Link Explorer- כלי לבדיקת קישורים נכנסים (חיצוניים ופנימיים) של כל אתר – כולל (תחזיקו טוב..) אתרי מתחרים שלכם. הכלי מציג את מקור הקישור ואת כותרת האתר המקשר.
  • Keyword Research – הוא כלי שמציג את נפח החיפוש של מילות מפתח בתוצאות החיפוש האורגניות בבינג ומציע מילות מפתח רלוונטיות. זהו כלי שמהווה מעין שילוב בין כלי מילות המפתח של גוגל אדוורדס לכלי הגוגל טרנדס, תוך שהוא מאפשר לכם לפלח את המחקר עפ"י תקופה ונתונים דמוגרפיים (מדינה, עיר, שפה ועוד).

כיצד להוסיף את האתר שלי לכלי ה- Bing webmaster tool? 

קודם כל עליכם להיכנס לעמוד: bing.com/toolbox/webmaster וליצור חשבון חדש ב-Bing Webmasters או לחלופין להתחבר לזה הקיים.

לאחר ההתחברות, תועבר ללוח המחוונים של בינג. ושם עליך ללחוץ על הוספת האתר שלך באמצעות הכנסת כתובת ה-URL של האתר.

לאחר מכן, הכלי של בינג יבקש ממך לאמת את הבעלות על האתר באמצעות אחת מ-3 השיטות המוצעות. בד"כ נשתמש בשיטת הטמעת קטע הקוד HTML שאותו נוסיף לאתר באמצעות הטמעה ישירה לקוד האתר (באזור ה-Head של כל הדומיין המרכזי של האתר והקוד צריך לחול על כל דפי האתר) או באמצעות שימוש באחד מהתוספים החיצוניים לממשק ניהול התוכן (למשל וורדפרס) כמו כלי ה-custom code שמציע תוסף ה- page builder הידוע: Elementor או באמצעות פלאגינים חיצוניים כמו: "Header and Footer Scripts" המאפשרים לכם להטמיע קטעי קוד בכל חלקי האתר, בקלות ובמהירות מבלי לדעת תכנות אפילו ברמה בסיסית.