5/5 - (6 votes)

תוכן עניינים

בעולם ללא חוקים וכללים קשה למצוא את ההסבר הנכון/מקצועי ואף את התמחור המתאים לכל סוג של שירות.

לצערנו הרב חסמי הכניסה לעולם התעסוקתי בדיגיטל נמוכים מאוד ולרוב מקצועות הדיגיטל לא נדרשת השכלה אקדמית, כלומר, נדרשת ואף מומלצת אבל רובם המוחלט של המועסקים אינם אקדמאיים.

אומנם אקדמיה אינה ההוכחה כי אותו פרסונה יודעת את העבודה אבל זה רף כניסה שעובד טוב מאד לתעשיית ההיי טק והייתי שמח אם זה היה קורה גם בתעשיית השיווק הדיגיטלי.

בנוסף, הקורסים הרבים (כחול על פני הים יש לציין) ללימודי / הכשרות דיגיטל אינם מכשירים באופן מקצועי את התלמידים אלא מלמדים אותם (וגם זה בקושי) כיצד לעלות קמפיין ממומן PPC בגוגל או ברשתות החברתיות, כלומר למעשה ללא הכשרה להבנת עולם הדיגיטל והנוכחות האורגנית הכל כך חשובה לכל עסק.

רבים מהעובדים מודים בפה מלא כי ההכשרה שלהם בלימודים הייתה סוג של בדיחה גרועה עליה שילמו אלפי שקלים ויותר וכי ההכשרה האמיתית שלהם הגיעה מהעבודה בפועל ולמידה בסוכנות דיגיטל  הייתה הבית ספר הכי טוב.

למה אני מציף אתכם במידע לא רלוונטי?

כי המידע הזה מאד רלוונטי לשיקול שלכם במי לבחור לתפעל עבורכם את עולם הדיגיטל של העסק!

כי אם אתם בעניין של חסכון בעלויות לפני הכל, אזי חפשו פרילנסרים שעובדים בסכומים נמוכים מאד ולרוב גם איכות העבודה תהיה בהתאמה והנזק העתידי עקב פעילות זו יכולה להיות הרת אסון- קרי, פתיחת עמוד חדש, הקמת אתר חדש וכן הלאה.

מדוע מגיעים למצב כזה?

לרוב כאמור עקב  הרצון לחסוך בעלויות מבלי להבין את המשמעות האמיתית לעסק, לדוגמא: בחרתם בפרילנס/ חברה זולה להקמת האתר בית שלכם.

רוב הסיכויים שאותם אנשי מקצוע ברמה לא גבוהה, לא יטמיעו תוספים נכונים לאתר העסק, האתר לא יעבור בדיקות QA ולא יאובטח כנדרש. ברמת התפעול הוא אומנם יכול להית נוח וידידותי אבל בפריצה הראשונה לאתר, התוכן שלכם ייפגע ותאלצו לשחזר את האתר (התאריך ממנו האתר שלכם ישוחזר, תלוי בהגדרות השרת שהחברה שבנתה לכם את האתר, אמורה להגדיר לכם) לזמן שקדם לפריצה.

לגבי התוכן באתר שלכם, קחו בחשבון שבמידה והטקסטים שלכם מועתקים ממקום אחר בסבירות גבוהה שהעונש מגוגל לנכס הדיגיטלי שלכם, היא שאלה של זמן! אתם חוששים? בצדק. בדקו בעצמכם האם התוכן הקיים אצלכם באתר מועתק/משוכתב באמצעות פעולה פשוטה מאד.

פתחו דפדפן והקישו את תחילת המשפט או חלק מהתוכן ומקמו אותו ב-“- הקישו אנטר וגוגל יגיד לכם האם התוכן שלכם מקורי, או שהועתק ממקור אחר. ויש עוד סיבות רבות מדוע המחיר הוא לעיתים “עקב אכילס” של בעלי עסקים. התופעה אגב קיימת בעיקר בעסקים קטנים ולא בחברות.

מחיר שיווק דיגיטלי - DMYB

אחרי כל המילים וההסברים, בואו ברשותכם נצלול לנושא המחירים בעולם השיווק הדיגיטלי, שלשמו נכנסתם למאמר זה 😇

שיווק דיגיטלי מחיר / תעריפים

  • הקמת אתר תדמית: נע בין 2,500 ₪ (שומר נפשו ירחק) ל-10,000 ₪.
  • הקמת אתר מסחר: נע בין 6,000 ₪ ל-40,000 ₪, תלוי במורכבות האתר ולא כולל אפיון כמו של “אמזון” (אתר כזה מגיע למיליוני שקלים 😁).
  • אחסון אתרים: 500 ₪ לשנה (לרוב לא כולל קריאות שירות) ל-1,000 ₪, תלוי בנפח האתר, תעבורה וכו’.
  • תפעול עמוד מותג ברשתות חברתיות: תלוי על איזו רשת מדובר ומה נדרש, לדוגמא בלינקאדין הנחשבת רשת חברתית יוקרתית ועסקים בלבד, המחירים נעים בין 2,500 ₪ ל-6,000 ₪ לחודש, כאמור תלוי בדרישות הלקוח וצרכיו. תפעול עמוד מותג בפייסבוק נע בין 2,000 ₪ ל-4,500 ₪ וגם כאן זה תלוי מאד בתכולת ההצעה ודרישות הלקוח.
  • קידום ממומן רשתות חברתיות: תלוי באיזו רשת חברתית הקידום מתבצע, טיק טוק שונה מאינסטגרם וכן הלאה. כמו כן, האפשרויות פרסום שונות, כאשר לכל אחת מהן יש יתרון יחסי כלשהו ברמת הכלים הניתנים לשימוש, סרטוני וידיאו, סטורי, מודעות טקסט, באנרים וכן הלאה. העלות לניהול נגזרת לרוב מגובה התקציב ועומדת על 15-20% מסך התקציב. כלומר קמפיין ב-10,000 ₪ מדיה יעלה בדמי ניהול מינימום 1500 ₪.

במידה והתקציב נמוך מסכום זה נהוג לגבות 1000 ₪ דמי ניהול, ללא קשר לגובה התקציב. הסכום אינו כולל הפקות ככל שיידרשו.

  • ניהול מוניטין: תחום שאינו ניתן לכמת בתשלום אך כמובן יש לכל שירות מחיר, הכוונה שבתחום של ניהול מוניטין חובה לבדוק כל מקרה לגופו ורק לאחר מכן לתת הצעת מחיר. העלויות משתנות דרמטית בין מקרה אחד לשני ולכן לא ניתן לתת הערכה כלשהי.
  • קידום אורגני: ככל הנראה הפעילות החשבוה ביותר שתבצעו בדיגיטל! המחירים נעים בין 1,500 ₪ לאתר תדמית שאותו קל לקדם יחסית (תלוי בתחום) עד לסביבות ה- 4,000 ₪ לאתר מסחר. כמובן שכל מקרה לגופו.

המלצות ששוות כסף:

*אל תתפתו לזול-הוא לרוב הכי יקר מכל האופציות האחרות.

*אם אתם מרגישים שהספק לא מבין אתכם מסיבה כלשהי, אל תישארו איתו.

*אם אתם חושבים שהעסק שלכם יכול להגיע לגבהים חדשים אבל לא מצליח לעשות זאת..

*אל תלכו שבי אחר טרנדים (מגמות) זמנים שעלותם גבוהה ועוגמת הנפש גדולה שבעתיים.