4.8/5 - (6 votes)

למוניטין שלילי יש נטייה לחמוק מהרדאר שלנו, זה בסך הכל הגיוני כי יחפש על עצמו תוכן שלילי, או מי רוצה להאמין שרשמו עליו או על החברה בבעלותו תוכן כזה, כנראה אף אחד מאיתנו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי החיים הפכו לדיגיטליים לפני שנים רבות ולכן תוכן רב אודות החברה שלך או השם שלך כאיש עסקים הצטבר ברשת ומאונדקס על ידי גוגל במנוע החיפוש.

כלומר, חיפוש קל תחת השם שלך או שם החברה וכל הטוב והרע יעלה יחד, מתוך תקווה שהטוב ייגבר על הרע וידחק אותו למקומות לא ריאליים וכפי שאנו יודעים גם טבע האדם אינו לחפש על עצמו אזכורים שליליים אלא כולנו רוצים לחשוב שאנחנו הכי בסדר ומי יכתוב עלינו דברים כאלה?

העולם מלא בעוולות ואי צדק מכל הכיוונים, זה יכול להיות דבר קטן וזניח כמו ידיעה בה השם שלך, או של החברה משורבב פנימה כדוגמא או כחלק מהכתבה אשר ברובה שלילית ואינה חייבת להיות ממוקדת בחברה שלך, אלא בתחום בו היא עוסקת ושמה שורבב פנימה לצורכי “המחשה בלבד” או תביעה קטנה בבית משפט בה היית צד בעניין.

הרי  בעידן האינטרנט המהיר, כל פסק דין עולה לרשת באמצעות אתרים יעודים לכך וכנ”ל גם לגבי כתבות חדשותיות או שיווקיות או כל פיסת מידע אשר נכתבה מתוך תום לב או כוונת זדון לפגוע בפעילות החברה המדוברת.

ישנם עשרות רבות של מקרים רק מהשנים האחרונות בהם ניסו באמצעות תוכן שלילי לייצר שם “רע” לחברה או לאיש עסקים, הכל למען סיכול מטרתו להשגת עסקה כלשהי או ניסיון לצאת להנפקה בבורסה. דבר המסכן עד מאד עסקאות גדולות בקנה, שכן הרגישות הגבוהה מצד המשקיעים יכולה להפוך את ההנפקה לכישלון שיקבור כל סיכוי להצלחה. אף אחד לא משקיע בחברות שיצאו להנפקה אך נכשלו.

מאחר והרשת הינה כמו היקום, מתרחבת מרגע לרגע ללא גבול וללא יכולת לשלוט בכך, הרי שכמות המידע היא אין סופית ולכן יש צורך במחקר מעמיק על מנת לאתר ולטפל בתכנים שליליים.

רבים מהמקרים בהם אנו נתקלים צצו מכורח המציאות, ולא מתוך ראייה עתידית לטפל במשבר בטרם נוצר. כך ניתן להקשות מאד על הצפת תוכן שלילי מטעם גורמים המחפשים להכפיש את השם שלכם בכל דרך שהיא וגם למנוע נזקים כלכליים גדולים מאד.

התוכן השלילי אודותיכם אינו מחוייב כי יופיע בעמוד הראשון בגוגל, כלומר בחיפוש תחת השם שלכם או שם החברה לא תמיד תראו את התוכן השלילי, אלא רק בחיפוש עמוק” deep search” המאפשר לאתר תכנים, תמונות וחומרים נוספים המופיעים בהקשר של השם שלכם.

חיפוש זה מבוצע בכל אמצעי המדיה ומאפשר לבנות מפה עדכנית של הנראות והחשיפה שלכם ברשת, ומכאן להתקדם להקמת ויישום תוכנית פעולה שיווקית אשר נועדה לטפל בכך באופן חיובי 😊

זכרו כי לגלות אזכורים שליליים באיחור משמע שהנזק כבר נגרם על כל המשתמע מכך.

יחד עם זאת גם גילוי תוכן שלילי במועד “מאוחר” ניתן לטיפול אך מצריך יותר זמן ותקציב מאשר במקרה הראשון.

ניהול מוניטין לעסק - DMYB

מה עליי לעשות אם יש על העסק שלי אזכורים שליליים שאני מעוניין לדחוק ?

אנו ב-DMYB ממליצים לכם בחום על פנייה חברה מומחית בניהול מוניטין לעסקים, אשר תבצע עבורכם בדיקת נוכחות וחשיפה אשר תספק לכם מידע מהימן ועדכני לגבי מצבכם מבחינת אזכורים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.

כך גם אם ישנה בעיה תוכלו לטפל בה ביעילות רבה באמצעות המומחים ל-RM , אשר יסייעו לכם באמצעות שיטה הקרויה קידום אתרים אורגני הפוך (Reverse SEO), לדחוף את האתר (או כל נכס דיגיטלי אחר שלכם) שלכם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל ומנגד, לדחוק את האזכורים השליליים ואת הביקורות ולבנות תוך כדי כך את התדמית חיובית שלכם, בצורה מהירה יחסית

שירות הניהול מוניטין ברשת, אינו קבוע או תחום בזמן ותלוי במהות העבודה הנדרשת, סוג התוכן השלילי, מקורותיו וכו’. כל מקרה נבדק ונחקר לגופו על מנת לתת את המענה הטוב ביותר, בפרק הזמן הקצר ביותר.

לבדיקת המוניטין שלכם באינטרנט, צרו קשר עם חברה לשיווק דיגיטלי וניהול מוניטין לעסק, בהקדם.

בהצלחה!