5/5 - (6 votes)

רובם של בעלי העסקים שמעוניינים לבנות נכס דיגיטלי חדש עבור העסק שלהם, מחפשים תחילה חברה לבניית האתר, אולם מה שהם לא תמיד יודעים, זה שכל אתר אינטרנט, זקוק לשני דברים על מנת להתקיים במרחב הוירטואלי: דומיין ואחסון.

מדוע אחסון אתרים הוא הכרחי לתפעול אתר ?

האתר שלכם וכלל החומרים הנמצאים בו, צריכים להיות מאוחסנים במקום בטוח (חיצוני מהמחשב), אשר יוכל להנגיש אותו לכלל הגולשים במהירות האפשרית, אחרת ימשיכו לאתר מתחרה אחר, מהיר יותר.

אחסון אתרים בשרתים איטיים – שקורסים (יורדים מהאוויר ומשדרים לגולש שגיאה מסוג 503) פעמים רבות ו/או נופלים לזמנים ממושכים, עלול לפגוע קשות בחווית השימוש של גולשים באתרכם (וע”י כך לפגיעה חמורה בקבלת לידים וביצירת מכירות מקוונות) ובקידום האתר שלכם בגוגל.

חשוב לציין, כי המחשבים הייעודיים לאחסון אתרים שונים מאוד מאלה המוכרים לכם – הם חזקים הרבה יותר ובעלי חיבור אינטרנט מהיר ברמות שלכם אין גישה אליהן, עם שרת אחסון חיצוני, עמיד וחזק.

 

איך נבחר חברה לאחסון אתרים?

חברת אחסון אתרים מספקת לבעלי האתר את השירות הדרוש עבור הצגת האתר ללקוח הקצה במרחב המקוון, כמו למשל קישוריות אינטרנט וגישה לאתר ע”י הקלדת כתובת בשורת הדפדפן (URL) בו גולשים. הנה כמה טיפים לתחילת הדרך:

טיפ 1: מהו הצורך הספציפי שלכם?

לכל אתר ישנו צורך משלו: ישנם אתרי מסחר און ליין המוכרים סחורה ישירות מהאתר, אתרי קטלוג – שרק מציגים את הסחורה שלהם, אך אינם מציעים לרכוש אותה בצורה מקוונת ואתרי תדמית, שכשמם כן הם, אתרים שמטרתם היא חיזוקו של מותג / ארגון / עסק, כלשהו וסיפוק לידים דרך טופס יצירת קשר ולכן מומלץ להכין  מראש רשימה המתייחסת לסוג השירות שהינכם זקוקים לו, למשל מה איכות זמינות השירות (עדיפות ל- 24/7 כולל שבתות וחגים), כך לא תבזבזו זמן יקר במקרים עתידיים של תקלות.

 טיפ 2: גודל האחסון

מומלץ בחום שלא להתפתות ולשלם על שירותי תמיכה שאינכם צריכים. מנגד, כן כדאי להשוות בין הספקים השונים של שירותי האחסון ולבחור את הספק שמציע לכם חבילת אחסון עם נפח שתואם את צרכי האתר שלכם וייתן לו מענה פונקציונאלי מתאים.

טיפ 3: אבטחה

נושא זה הינו קריטי בעיקר לחברות המנהלות מסחר מקוון (אתרי Ecommerce), כלומר אתרים בהם יש מנגון סליקה ושומרים פרטי לקוחות ב-Data base.

באתרים אלה (אבל לא רק בהם, אלא רצוי שבכל אתר) חייב להיות מותקן תקן SSL (תקן אבטחה השומר על המידע בין מחשב הגולש לבין השרת ע”י הצפנה מתאימה) ובנוסף חשוב מאוד שכלל האחסון של הספק שלכם, יהיה מאובטח ברמה גבוהה כמקובל היום.

טיפ 4: אל תתפתו לאחסן את האתר שלכם בפלטפורמה חינמית

מהסיבות הבאות: “תזכו” בפרסומות ובאנרים המשולבים בגוף האתר שלכם (תוך שהם פוגעים קשות בחווית המשתמש ובקידומו של נכסיכם המקוון), התמיכה הטכנית כמעט לעולם אינה קיימת וכמובן שגם מהירות השרת אינה “להיט” בלשון המעטה. זהו פתרון שיכול לתת מענה לאתרים חובבניים, למשל, אתרי בלוגים אישיים.

טיפ 5: היכן יושבת פיזית חברת האחסון שבחרתם?

חברה ישראלית תעניק לכם תמיכה טכנית בעברית ובדר”כ תוכלו גם לשוחח עם נציגיה באמצעות הטלפון ותגובת השרת כלפי הקהל הישראלי תהיה בזמן קצר יותר.

חברה מחו”ל תתאים לאלה מביניכם שכובד עסקיהם ממוקם מעבר לים וכד’.

טיפ 6: עלויות

לבטח תגלו בעצמכם בבואכם לעשות סקר שוק אודות תחום האחסון אתרים, כי טווח המחירים של החברות השונות, הינו רחב למדי, כיוון שכל חברה מציה סל שירותים מעט שונה.

מסיבה זו, חיוני לבדוק אילו שירותים בדיוק אתם מקבלים תמורת הסכום שתאלצו לשלם, כמו גם מהן אפשרויות התשלום המוצעות לכם, עפ”י נוחיותכם האישית – מבחינת אמצעי התשלום ומבחינת תקופת התשלום, כאשר ישנן חבילות של תשלום על בסיס חצי שנתי, רבעוני, חודשי ועוד.

טיפ 7:  אין צורך למהר בבחירת הספק!

האתר שלכם אמור להיות נכס מניב עבורכם ולספק לכם הכנסה. הוא לא יהיה נכס מניב אם חווית השימוש בו, לא תהיה משביעת רצון עבור הגולשים / לקוחות פוטנציאליים.

במידה והאתר שלכם לא ייטען מהר (למעלה מ-2.5 שניות ל”צביעתו” של רוב עמוד האינטרנט בתוכן שלכם)  ולא ניתן יהיה לעבור בין הדפים בצורה חלקה, עלולים הגולשים לאבד את סבלנותם ולהתקדם לאתר המתחרה ולכן חשוב לעשות חקר שוק ולבחון את כל ה”שחקניות העיקריות” בענף אחסון האתרים ואילו שירותים נלווים הן מציעות (תמיכה טכנית, שירות CDN, תוספים מובנים לאתרים שלכם ועוד).

אחסון אתרי וורדפרס

אחת מהפלטפורמות הפופולאריות ביותר לבניית אתרים כיום, היא ללא ספק – וורדפרס WordPress.

זוהי מערכת של קוד פתוח, קרי, כל אחד יכול לתכנת / לבנות כל אתר שירצה ויתרונותיה  הבולטים הן בשדרוגים ושינויים שהיא עוברת לעתים תכופות (בידי החברה עצה ובידי מתכנתים חיצוניים המשדרגים את התוספים החיצוניים שבתוכה), כך שחווית השימוש בה נשארת up to” date” ובנוסף ממשק הניהול שלה הוא נוח וידידותי למנהל האתר.

במערכת הוורדפרס קיימים אתרים של חברות מכל ענפי השירותים והמסחר, החל מבלוגים פרטיים, דרך אתרי תדמית לאנשי מקצוע למיניהם (חשמלאיים, אנשי ניקיון, פסיכולוגים ועוד ועוד), לארגונים ולחברות שונות ועד לאתרי מסחר מקוונים- קטנים (אתרי מסחר גדולים, רצוי שייבנו בפלטפורמות מסחר ייעודיות, כדוגמת מג’נטו, shopify ועוד).

בישראל ישנם מספר שרתי אחסון אתרי וורדפרס מובילים ומומלצים, כמו:

יופרס (Upress) – כנראה המוביל את תחום אחסון אתרי הוורדפס בארץ.

עם מהירות טובה של שרתים, אבטחה מודרנית וראויה, ממשק נוח מאוד, שאינו דורש ידע טכני מוקדם ועוד, יופרס היא פתרון אולטימטיבי לאתר הוורדפרס שלכם (במידה והעלוית תואמות את התקציב שהקצתם למטרה זו).

 jet server – חברה ותיקה בתחום אחסון הוורדפרס בישראל. מקצועית ואמינה מאד.

אחסון אתרי וורדפרס - מאמר של DMYB