פינטרסט (Pinterest) היא רשת חברתית (social network app) שהוקמה בשנת 2009 בעמק הסיליקון של סן פרנסיסקו ארה”ב ועיקרה שיתוף תמונות.
המדיום הייחודי הזה, מדמה מעין לוח מודעות עם תמונות ונעצים (ומכאן לקוח שמו- “Pin” מלשון נעץ של לוח מודעות) והשימוש בו מתבצע באמצעות הרכבת לוחות (boards) של תמונות לפי נושאים בידי חברי הרשת. פעולה זו נעשית באמצעות כפתור ה- “Pin it” או באמצעות טעינה ידנית של מדיה לאתר, כאשר כל פריט מדיה שמועלה, מוגדר כ- “סיכה” (Pin), והוא יכול לבוא בצורת: תמונה, קטע וידאו או ואוצ’ר למתנה או הנחה כלשהי. הלוחות שמרכיבים הגולשים, יכולים להיות פומביים (גלויים לכל משתמשי המדיום) או פרטיים (גלויים רק לאלה המקבלים הרשאת גישה).
אנחנו ב-DMYB חושבים, כי אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני (Ecommerce)- מוכרים מוצרים אונליין, אתם מוכרחים להכיר את הפלטפורמה הויזואלית הכה מצוינת הזו, שעל אף שהיא די נישתית ביחס ללא מעט רשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, טוויטר, טיקטוק, טלגרם ועוד) ומרבית השימוש בה נעשה על ידי נשים (60% נכון לנתונים של תחילת השנה – 2021), חברים בה כבר 416 מיליון משתמשים ברחבי העולם – נכון לרבעון הראשון של שנת 2021 מספר המשתמשים עמד על וכמות ההמרה מתנועה לקנייה (CTA) ברשת זו, היא בין המובילות מבין הרשתות החברתיות כולן (87% מהמשתמשים בזירה זו, מדווחים כי החליטו לרכוש מוצר 1 לפחות באופן מקוון, בזכות השימוש בפינטרסט).
רשת הפינטרסט היא מרהיבה – הגולשות אוספות צילומים יפהיפיים ומעלות קישורים לנושאים חזותיים מרתקים, במגוון תחומים עשיר ותוכלו לקבל בה שלל אדיר של ידע ורעיונות בענפים כמו: לייפסטייל, אופנה, אדריכלות ועיצוב פנים, קונדיטוריה ומזון עילית, אומנות ועוד.

בפינטרסט יש 2 סוגי חשבונות: חשבון פרטי וחשבון עסקי. ההבדל ביניהם הוא בעיקר באפשרות ליצור מודעות ממומנות (פרסומות) בשימוש בחשבון עסקי ובכלי השיווק ואנליטיקה הניתנים לחשבונות אלה. 

במאמר זה, אנו נתמקד ביתרונות שבחשבון הפינטרסט לעסקים ואם יש לכם עסק באחד מתחומי הלייף סטייל, אופנה, אומנות, מזון גורמה וכד’ ועוד אין לכם חיבור לפלטפורמה זו, נשכנע אתכם לפעול במובן זה – בהקדם. 

פינטרסט לשימוש עסקי – כל מה שכדאי לדעת

פינטרסט יכולה לתרום לעסק שלך לא מעט מבחינת מיתוג, חשיפה והנעה לרכישה.

שמדברים על שימוש בפינטרסט לעסקים, נהוג להתייחס ל-3 מרכיבים עיקריים שהרשת החברתית הזו מאפשרת לעסקים החברים בה:

  1. הצגת מוצרים למכירה
  2. יצירת/חיזוק תדמיתי לעסק
  3. הפצת קישורים לתוכן הנוגע למוצריכם/שירותכם ברחבי הרשת.

פינטרסט מציעה מבחר נאה של אפשרויות פרסום בהתאם למטרות הקמפיין שלכם, קהל היעד וצורכי הקריאטיב שלכם.

מודעת פינטרסט העולה במסך תוצאות החיפוש של קהל היעד שלנו, נראית מספיק דומה לתוצאות החיפוש האחרות (האורגניות), כדי שתיבלע ביניהן ולא תזוהה ע”י הגולשים כמודעה (מה שאוטומטית מוריד את אחוזי ההקלקה על התוצאה – בכל ערוץ שיווק דיגיטלי, בשיעור דרסטי בשל סיבות של פסיכולוגיה התנהגותית). 

קחו לתשומת ליבכם – רוב האנשים ממהרים לחפש בפינטרסט, את הדרך המהירה ביותר לייצור מכירות ושוכחים להשקיע בתחילת דרכם ברשת זו, בבניית עמוד מותג חזק, עם ערך מוסף בדמות תוכן מעשיר לגולשים ולקהל היעד שלהם וניהול מערכת יחסים שהולכת וצומחת עם הזמן, עם קהל לקוחותיהם הקיימים ועם אלה הפוטנציאליים. גם אם הינכם בעלי מותגים צנועים, אנו מציעים לכם בחום, לחשוב כמו מותגי הענק והתאגידים, אשר משקיעים הון אנושי וכסף בחיזוק המותג וניהול מוניטין ברשתות חברתיות כדוגמת פינטרסט, עבור עיגונם כאוטוריטות ולהמשיך להצמיח את העסקים עוד ועוד. אז נכון, אין ברשותכם כעסק קטן, את המשאבים של כסף וכוח אדם (מנהלי רשתות חברתיות ויח”צנים) כפי שיש לחברות הענק, אך אתם כן צריכים למצוא את הזמן לייצר תוכן ולדבר עם לקוחותיכם במדיה זו ואחרות (או לשלם לגורם מקצועי לא יקר, שיעשה זאת עבורכם). בחזרה לפרסום בפינטרסט לצורך הגדלת מכירותכם באינטרנט,נכון שקידום מכירות הוא מטרתנו העיקרית בפתיחת חשבון פינטרסט עסקי או כל חשבון ברשת סושיאל אחרת, אך מוטב לכם להבין בהקדם, כי בניית תדמית חזקה ובריאה בפינטרסט, היא השקעה לטווח הארוך, היות ומוניטין עסקי חיובי= מכירות טובות בטווח הארוך ולאורך זמן קדימה.

אז מה כדאי לכם לעשות כדי למתג עצמכם בפינטסרט?

ראשית כל, כאמור קודם לכן במאמר, אל תסתפקו בחשבון פרטי ברשת זו, אלא פתחו חשבון עסקי (Pinterest Business). לאחר מכן, מומלץ לכם לפרס כמה שיותר פוסטים ויזואליים+אינפורמטיביים, המסייעים “ללמד” את קהל היעד שלכם (אבל בצורה עדינה ונבונה ולא בדרך מתנשאת ושקופה) לקבל החלטות רכש נבונות. למשל, אתם יכולים ליצור אינפוגרפיקה המציגה בצורה חזותית מרשימה וברורה, תמצות של מדריך ארוך לרכישת מוצר כזה או אחר. גם מדריכי “עשה זאת בעצמך” (“DIY” בלועזית), הם רעיון מצוין לתוכן עשיר ומעשיר לקהל היעד שלכם.

בנוסף לתוכן שתייצרו, על מנת להצמיח לכם קהילת עוקבים נאמנה, אל לכם להזניח את המענה לשאלות וסוגיות שלקוחותיכם מרעיפים עליכם. השתדלו לענות באופן אדיב ומקצועי לכל אחת משאלות לקוחתיכם, גם אם הן אינן נעימות לכם ונראות לכם כתוקפניות או “מחפשות.

מה כדאי לכלול בכל “pin” (פוסט בפינטרסט)?

ברשת זו כאמור, החזות היא זו ששולטת (כלומר התמונה), אך לא מומלץ לכם להסתפק בתמונות בלבד.

לכל pin שאתם “נועצים” בזירת הרשת (בפרט כאלה שאנו רוצים לקדם ביתר שאת) הוסיפו תוכן נלווה, כמו לדוגמה:

  • תגיות – בדומה לרשתות חברתיות אחרות כמו אינסטגרם, גם בפינטרסט השימוש בתגיות האשטג (#) היא נפוצה ויעילה בקידום תכנים.
  • כותרת טובה וקולעת – לידיעתכם, כותרת בכל “pin”, כוללת 30 תווים ותיאור של עד 500 תווים . היו גרפיים בתיאורכם, אך אל תאריכו מדי את הכותרת כך שתהיה מסורבלת.
  • קישורים (Links)- על ה-Pin לכלול קישור מדויק לדף רכישת המוצר בחנות שלכם. במידה ואינכם מקדמים מוצר ספציפי, אלא מחזקים את אתר המותג שלכם, קשרו אל דף מידע הרלוונטי למוצר אותו אתם מקדמים באופן כללי.

לתשומת ליבכם, כל נעץ (Pin) חייב להיות בתוך לוח. הלוח הוא קטגוריה או קטלוג שיכולים להכיל כמה סיכות ורצוי שיהיה ביניהן קשר תוכני.

אפשר וכדאי לעקוב אחר חשבונות אחרים, בדומה לרשתות חברתיות אחרות ואז תוכלו לקבל רעיונות נוספים לתוכן באמצעות העמוד הראשי בפינטרסט.

איך ליצור חשבון פינטרסט לעסקים?

ניתן להקים חשבון עסקי על ידי יצירה מראש של חשבון לעסקים או על ידי המרת חשבון פרטי לחשבון עסקי. ההמרה לחשבון עסקי, הנה פשוטה ומהירה ולכן חשבנו שאינה מצריכה תשומת לב מיוחדת. לכן, כאן נתמקד בתהליך פתיחת חשבון פינטרסט לעסקים.

היכן להתחיל?

יש להיכנס לעמוד זה ולמלא אימייל וסיסמא.
לאחר מכן, בחרו מדינה ושפה ולאחר מכן יתאפשר לכם להתחיל להקליד את פרטי העסק, כמו שם המותג, קטגוריה מתאימה (עיסוק של החברה), כתובת רלוונטית של אתר החברה/ואו אתר חנות (למשל בפלטפורמת “Etsy”) ועוד.
קשרו את חשבון הפינטרסט שלכם לכמה שיותר ערוצי מותג דיגיטליים של העסק, למשל: לחשבון היוטיוב שלכם, אינסטגרם , אתרים (כאמור) וכו’.
בגדול.. זהו, זה תהליך ההגדרה הראשוני של החשבון העסקי וכעת נותר לכם להוסיף עוד ועוד תוכן מצוין וייחודי ולהיות בקשר אופטימלי עם קהל לקוחותיכם / לקוחות פוטנציאליים.

SEO לפינטרסט

כל רשת חברתית היא סוג של מנוע חיפוש אוטונומי וככזאת, אתם יכולים לקדם את התוכן של העסק שלכם בפינטרסט, כפי שאתם יכולים/ צריכים לקדם את העסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל, בינג, יאנדקס וכד’. באופן זהה לגוגל, גם כאן המטרה שלכם היא בסופו של דבר להימצא בין תוצאות החיפוש הגבוהות ביותר כשמחפשים מילות מפתח/שאילתות הרלוונטיות לתחום העיסוק של החברה שלכם. הקפידו על ביצוע מחקר מילות מפתח בכלים כמו Google keyword planner, SEMRUSH ואחרים, השתמשו בפוסטים שאתם מייצרים בכותרות ומלל המכיל את מילות המפתח הרלוונטיות והשתמשו בתמונות איכותיות המכילות תיאור טקסטואלי של השירות/ מוצר שלכם (וגם הן יכילו את מילת המפתח הנבחרת לקידום). דבר נוסף שמקביל לקידום בגוגל, הוא חיבתו של אלגוריתם הקידום בפינטרסט לתוכן איכותי העולה בתדירות מה שיותר גבוהה ובעקביות (כלומר למשל להעלות כל שבוע פוסט אחד, במקום להעלות בשבוע אחד 3 פוסטים ואז שבוע לאחר מכן כלום).

פינטרסט עסקי - מאמר מאת DMYB