אם גיליתם עניין כלשהו בנושאי קידום אתרים, או קידום אורגני  (SEO) לעסקים בשנים האחרונות, ישנו סיכוי מצוין ששמעתם המונח "התוכן הוא המלך".

חשוב שמונח זה יכנן לכם בתת מודע, כי הוא אכן נכון מאוד בהתייחס לקידום אתר בשנת 2021, אך עם זאת יש לסייג ולומר שתוכן אינו יכול להיות מלך שלעצמו ועל מנת שהוא אכן יביא את האתר שלנו לגדולה (על ביטויי מפתח ושאילתות של גולשים שאנו מעוניינים לקדם ולהתברג בהם בדירוגים גבוהים במנוע החיפוש של גוגל ודומיו) עלינו לדעת כיצד לכוון את התוכן, כך שהוא לא יחמיץ את מטרותיו : העצמת העסק כאוטוריטה בתחום מסוים / קידום מוצר או שירות כלשהם והנעתם של הגולשים באתר, לפעולה אותה אנו שואפים שיבצעו, למשל: מילוי טופס יצירת קשר או רכישת מוצר און ליין.

תוכן שאינו נכתב בידי כותב מקצועי ומיומן, ששולט בשפה העברית, כמו גם בתורת הקידום האורגני, לא יוכל לספק לכם את התוצאות הרצויות מבחינת דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש, תנועה מוגברת של גולשים לאתר שלכם ויצירת עסקאות מפעילות הרשת.

מסיבות אלו, כאשר אתם חושבים על כתיבת תוכן לעסקים עבור הנכסים הדיגיטליים שלכם (אתרי אינטרנט, עמודי נחיתה ועמודי מותג ברשתות החברתיות), מומלץ לכם בחום, לאתר את כותב התוכן הטוב ביותר שניתן, על מנת שייצור עבורכם כתיבה שיווקית, איכותית, מקדמת ומניעה לפעולה!

כתיבה שיווקית לאתרי עסקים – מה חשוב לדעת?

על מנת שכתיבה תהיה "שיווקית" ו"מניעה לפעולה" ישנם חוקים וכללים בהם על הכותב לעמוד.

לכל מאמר שנכתב צריכה להיות מטרה ברורה ואותה מגדיר בד"כ מקדם האתר של העסק (תוך הבנות עם נציג העסק שהאתר תחת השגחתו) ועל פיה על הכותב לנהוג, כמו למשל: בחירת מילות מפתח לקידום – תוך שילובן באופן הגיוני בפסקאות ובכותרות השונות במאמר, או כתיבה שנועדה לציין את ייחודיות העסק ומדוע כדאי ללקוח הפוטנציאלי לרכוש שירות / מוצר מהעסק, או כל דגש אחר לכתיבה מותאמת.

כתיבת תוכן לאתר עסק – הסוגים השונים :

בעולם התוכן השיווקי ישנם כמה סוגים של כתיבה:

  • כתיבה אינפורמטיבית: מטרתה של כתיבה אינפורמטיבית היא להעביר מידע לקוראים מבלי להדגיש מילות מפתח. כתיבה אינפורמטיבית מיועדת לקריאה של כלל הציבור.
  • כתיבה מקצועית: מדובר על כתיבה מקצועית ברמה גבוהה ביותר, הדורשת שליטה בשפה העברית, רהיטות ויכולות כתיבה גבוהות. כתיבה מקצועית נועדה "לעבות" את נוכחות העסק ולשפר נראות ברשת במנועי החיפוש ומצד הגולשים.
  • כתיבה שיווקית לעסקים: כתיבה זו נועדה אך ורק למטרה אחת- לפרגן ולפאר את העסק, לספר על השירות הנפלא, המוצרים המצוינים וכדומה.
  • כתיבה קד"מ: כתיבה המבוססת על מילות מפתח (מילות חיפוש פופולריות). לרוב, כתיבת קד"מ אינה מיועדת לקריאת הגולשים אלא יותר לנוכחות בעמודי מנועי החיפוש השונים (בעיקר גוגל).

**הארה- טוב ככל שיהיה, מאמר שיווקי / קד"מ / אינפורמטיבי לא יסייע לעסק שלכם אם אינו מוטמע במקום הנכון ברחבי הרשת (on/off site).

כתיבה שיווקית לאתר עסק כהמשך לתהליך המיתוג

כתיבת תוכן שיווקי לעסק, אינה יכולה להיות מנותקת מהמותג וחייבת להתכתב באותה השפה השיווקית והאופי של העסק וכמובן, באותה הפנייה לקהל היעד (מבוגרים / צעירים / אימהות / אנשי עסקים וכדומה).

כתיבת תוכן לעסקים – ללא נגיעה אישית

כמעט לכל בעל עסק ישנה תחושת הזדהות חזקה עם העסק שלו וברור שכך.

אולם, בבואם לכתוב תוכן שיווקי לעסק, הרגשות והמעורבות האישית מתערבבים בין המילים והתוכן הנכתב מקבל אופי אישי/ פרטי שאינו מועיל ולעתים גם מזיק.

לכן, חשוב להתמקד בפנים של העסק ולא בפנים של בעל העסק, כך הכתיבה תהיה חדה ומדויקת יותר שיווקית ותדמיתית.

מי כותב תוכן שיווקי לעסקים ?

יש לכם עסק / אתר / עמוד עסקי ברשתות חברתיות ואתם זקוקים לתוכן מקצועי, איכותי, שיעבוד עבורכם? המלצה שלנו – אם אתם לא מבינים בכתיבה שיווקית, שכרו את שירותיו של כותב תוכן מקצועי. כזה שיידע לקחת את המילים ולהלבישן על העסק בצורה מיטבית שתשרת את המטרה – הנעת הגולשים לפעולה (או כל מטרה מוגדרת מראש).

לסיכום.

התוכן אינו רק המלך, הוא גם הלב והנשמה של אתר העסק שלכם – בוודאי בכל הקשור לקידום במנועי החיפוש ברשת.

היה והתוכן באתר רלוונטי לקורא (ומעשיר אותו בידע, מבלי לשעמם ולייגע אותו בהררי טקסט מיותרים) איכותי ומוגש בצורה היררכית לוגית ומודרנית, סיכוי טוב שתרוויחו נקודות זכות חשובות בקרב הגולשים / לקוחות פוטנציאליים ובקרב האלגוריתם של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל, כך שתקבלו דירוגים גבוהים יותר בתוצאותיהם (אשר לרוב יובילו לתנועת גולשים איכותית – מוגברת לנכס הדיגיטלי שלכם ותוכל לייצר להניב לכם יותר המרות ועסקאות בפועל).