דרגו את המאמר בבקשה post

כל היערכות עסקית, בין אם מדובר בחנות או עסק קטן וכמובן במקרה של תאגידים וחברות גדולות, דורשת זמן והכנה לוגיסטית קפדנית, רכישת המוצרים חודשים רבים (ואף שנה מראש), שינוע המוצרים מארצות רחוקות וחישוב עלויות מדוקדק אל מול שורת הרווח הצפוי. בנוסף, כרוכה ההיערכות לחודש הקניות ברשת, בתגבור צוות העובדים, פתיחת משמרות נוספות בפס הייצור, תגבור מוקד שירות הלקוחות על כל נגזרותיו, טלפונים, מיילים, וואטס אפ וכיוצא בזה.

כל אלה ושיקולים נוספים, מחייבים כל בעל עסק שרוצה לקחת חלק בחגיגת הקניות העולמית של חודש נובמבר, להיערך מראש ובזמן. כמו כל דבר בחיים, ההיצע והביקוש קובעים את המחירים ולכן בעלי חברות שלא נערכו מראש ייאלצו לשלם עשרות אחוזים יותר על המוצר בשל דחיפות האספקה. אין מדובר כאן באירוע חד פעמי אלא בחודש קניות שאין כמותו ביתר חודשי השנה, גם לא בדצמבר- תקופת הקריסמס.

מדוע דווקא נובמבר נבחר להיות חודש הקניות העולמי?

הסיבה כמו רוב הפעמים נעוצה בהיבט הכלכלי גרידא, מאחר וחודש זה הינו יריית הפתיחה לשופינג עבור חג המולד (ידוע בלועזית כ”Christmas”) המתרחש לקראת סוף חודש דצמבר, עם השנים המגמה של הרחבת “חלון הזמן” לקניות חג המולד הלכה וגדלה ולמעשה גלשה לחודש נובמבר. מי שכמובן ניווט את המשק לכך, הינם התאגידים הגדולים שזיהו הזדמנות לייצר גל קניות מתמשך שבעצם יניב רווחים עצומים לקראת סוף השנה הכלכלית ובזמן קצר מאד. זוהי גם הזדמנות עבורם, למכור “מלאי עומד” (מלאי תקוע), דגמים של עונה קודמת וכד’. לחלק מהחברות, מדובר בלא פחות מאשר עורק כלכלי מרכזי שבלעדיו לא היו קיימות, או לא היו קיימות בסדר הגודל הנוכחי שלהן.

עם השנים הגיעו החגים “הנספחים” של התאגידים הסיניים ובכך סייעו להפוך את חודש נובמבר לרווחי ביותר, כמעט בכל העסקים הנוגעים לצרכנות המונים.

 

חגי הקניות בנובמבר:

  • שופינג איי, אל 9-10.11: יוזמה של גוגל ישראל ומשרד הכלכלה והתעשייה שנחנך בשנת 2014 ומטרתו לעודד צרכנות ישראלית בעסקים ישראלים. התאריך נקבע במיוחד טרם לתאריך העולמי על מנת להעניק העדפה קודמת לעסקים מקומיים. בשנת 2019 נרשמו היקפי קניות של כ- 100 מיליון שקל!
  • חג הרווקים הסיני 11.11: לא מדובר בחג רשמי אלא ביוזמה של 4 סטודנטים סינים שהחליטו לארגן פעילויות חברתיות לרווקים באוניברסיטה בה למדו, בכך חשבו להגדיל את הסיכויים להכיר בנות זוג 😊. תוך מספר שנים יום זה אומץ על ידי אוניברסיטאות רבות בסין והפך למוקד משיכה לחברות מסחריות שרצו לקחת חסות. מי שאכן לקחה הנה עלי באבא שהפכה את החג לגלובלי וזכתה בכל הקופה, כל שנה מחדש.. שווי המכירות ביום זה בשנת 2019 הניב מחזור של 39 מיליארד דולר!
  • בלאק פריידי 26.11: האמא של כל חגי הקניות יחד מתנקז ליום אחד(שכבר מזמן נמתח הרבה מעבר לכך) ומהווה את יריית הפתיחה לקניות הקריסמס בארה”ב בעיקר, אך בכל העולם הנוצרי ברחבי הגלובוס. בישראל ביום זה בשנת 2019 נרשמו מחזורי עסקאות מעל 900 מיליון שקל!! אכן טרוף אמיתי.

סייבר מאנדיי 29.11: יום חגיגת הקניות למוצרי אלקטרוניקה וחשמל, אין לו הצדקה כלשהי מבחינה הגיונית שכן נערך בסופו של חודש קניות בו הרשת והחנויות הפיזיות גדושות בהמוני צרכנים, אבל למי אכפת? יום מכירות הוא תמיד יום טוב לעסקים 😊

ואל תשכחו- ישנם גם חגים מסורתיים של הדתות השונות:

לצד חגי הקניות הללו, לכל מדינה יש את החגים שלה, שכמעט כולם משלבים בתוכם איזהשהו משתנה של ביצוע שופינג והחנויות המקוונות (E-commerce shops) הן הפיתרון הכי זמין ונוח עבור ההמונים המחוברים לרשת האינטרנט.

קחו לתשומת ליבכם, שכעסק שרוצה למקם רווחים בעונת הקניות, יהיה עליכם להציע לקהל יעד בכל מדינה תוכן בשפת המקום ולהבין מהי מהותו של כל חג.

שיווק דיגיטלי למי חג הקניות ברשת – מה חשוב לעשות?

כפי שהעסק המוכר את מרכולתו להמונים בחג הקניות של נובמבר, אינו מתכונן ב”דקה ה-90″ לאירוע הגדול הזה (כמתואר קודם לכן במאמר), כך גם מערך השיווק האינטרנטי של העסק, אינו יכול להמתין עם פעילותו לרגע האחרון. מומחי השיווק של העסק (מקדמי אתרים- אורגני וממומן, אנשי קידום ברשתות החברתיות, מנהלי מוניטין ברשת, מומחי branding וכו’) צריכים להיערך כמה חודשים לפני חג הקניות נובמבר – כבר בשלב הקצאת התקציב השנתי לפרסום עבור חודש זה.

הנה מספר צעדים חשובים שיעזרו לכם להגדיל את המכירות המקוונות בחודש הקניות ברשת:

  • תתזמנו נכון- שהתחרות ביניכם לבין הקולגות שלכם לענף, היא לרוב מאוד קשה לקראת חודש נובמבר ולעיתים מגיעה לכדי אלפי חנויות און ליין מתחרות שמציעות מוצרים דומים לשלכם, מועד התחלת קמפיין השיווק ברשת, הינו אקוטי מאוד! על כן, מומלץ לכם לשלוח מיילים שיווקים המפנים אל חנויותכם המקוונות בזמנים בהם אתם יודעים כי הלקוחות שלכם נוהגים להיכנס לחנות.
  • תיצרו תוכן מקורי ייעודי לתקופת החגים – עבור הקידום האורגני והממומן של מוצריכם באתר. עבור יצירת חשיפה גבוהה לאתרכם, על מגוון רחב של מילות חיפוש בגוגל ודומיו.
  • תקיימו מבצעים מוגבלים בזמן- על מנת להגדיל את מכירותכם בחודש הקניות ברשת, מומלץ לכם לתגבר את כמות המבצעים לזמן מוגבל ואת גובה ההנחה האטרקטיבית שהם מציעים. לדוגמא, הגדלת הנחה מ-50% ל-60% למשך 24 שעות בלבד.

השתמשו בפופ-אפים- הודעות פופ-אפ (שאינן מכסות חלק גדול מדי מהמסך, שאז הן הופכות למטרד ספאמי) יכולות לשמש למטרות מגוונות כדוגמת הצעה אחרונה לגולש (ניתן אפילו להציע איזהשהו תמריץ נוסף) לפני נטישת האתר, הצעת מוצרים נוספים לפני סגירת סל קניות ורכישה וכד’. שימוש מושכל בפופ-אפים יכול למנוע מהגולש המוצף באינסוף מבצעים והטבות לסגור עסקה דווקא אצלכם בחנות.

  • הפעילו קמפיינים מותאמים אישית (טרגוט הגולש לפי פעולות שביצע באתר) – הקימו קמפיינים חכמים, בהם הלקוח מקבל הודעה במייל לאחר הוא ביצע פעולה מסוימת (נטישת עגלה לדוגמא או  צפייה בעמוד מוצר מסוים). בשביל להקים קמפיינים כאלה מורכבים וטובים, חשוב ליצור פילוחים מגוונים ככל שאפשר ביחס למסע הלקוח.
  • שלחו מיילים וסמסים שימירו לכם מיידית- ערוץ השיווק ב-email מצליח בפעמים רבות לייצר עסקאות חדשות ולשמר לקוחות קיימים. בנייה נבונה של רשימת האימיילים שלכם לאורך כל השנה – עד חודש נובמבר, היא זו שעשויה לייצר לכם בסיס מצוין למסעות הפרסום שלכם באמצעות דיוור ישיר (אותו כדאי לסגנן בנימה אישית: פנייה בשמו של הלקוח וכד’).
  • השתמשו בכלי אוטומציה- חגי הקניות של נובמבר עמוסים ולכן גם מומחה השיווק האחראי ביותר,עלול לשכוח לשלוח את המייל הנכון בזמן הנכון.לצורך זה, ישנם כלי אוטומציה רבים וטובים בשוק, אשר חוסכים לכם זמן, והופכים את עבודת השיווק ברשת, להרבה יותר קלה ויעילה.

חג הקניות נובמבר - מאמר של DMYB