4.4/5 - (5 votes)

אינסטגרם (Instagram בשמה הלועזי המקורי) היא פלטפורמת מדיה חברתית שנוצרה על ידי קווין סיסטרום ומייק קריגר בשנת 2010. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לצלם תמונות, להחיל פילטרים יצירתיים ולשתף אותן עם חבריהם.

פרסום באינסטגרם הוא תהליך קידום המוצר או השירות שלך באמצעות תוכן אינסטגרם.

פייסבוק (בלועזית: Facebook) הוא מדיום חברתי המופעל על ידי חברת “מטא” האמריקאית. האתר הינו הרשת החברתית המקוונת הנפוצה ביותר בעולם כיום (למעלה מ-2 מיליארד חשבונות רשומים ולמעלמה מ-800 מיליון חשבונות פעילים ביום, עפ”י דיווח רשמי של חברת מטא) והוא זמין ביותר מ-70 שפות.

הפלטפורמה החברתית הבכירה בעולם הוקמה על ידי מארק צוקרברג, דסטין מוסקוביץ, אדוארדו סברין, כריס יוז ואנדרו מקקולום ב-4.2.2004 והייתה אחת מהרשתות החברתיות הראשונות בעולם.

פרסום בפייסבוק הוא תהליך של קידום המוצר או השירות שלך באמצעות מודעות שקופצות לגולשים בפלטפורמה זו, באמצעות התאמה לתחומי העניין שלהם (שהגולש הגדיר בעצמו בתיאור החשבון שלו או באמצעות עמודי פייסבוק שהוא נכנס לתוכם וכו’) באמצעות אלגוריתם חכם שהם פיתחו. סוג זה של פרסום יכול להתבצע בדרכים שונות כגון:

*קידום מסע פרסום באמצעות פוסטים ממומנים, קידום עמוד עסקי (ציבורי או פרטי), קידום אתר אינטרנט, קידום סרטון.

עכשיו ברשותכם, נעבור לדבר על השוני המהותי בפרסום בכל אחד משתי הפלטפורמות החברתיות האלו:

ההבדל הראשוני שניגע בו בין פרסום באינסטגרם לפרסום בפייסבוק הוא, שאינסטגרם היא פלטפורמה חברתית, ראשונה בכוחה בגרסת המובייל. המשמעות היא שהתוכן שתשתפו באינסטגרם יהיה קודם כל ויזואלי ויצירתי ורק אחר כך יגיע הטקסט מבחינת סדר החשיבות.

לעומת זאת, לפייסבוק יש קודם כל עיצוב המותאם לשולחן העבודה, קרי למחשב השולחני ולא למובייל. המשמעות היא, שלתוכן המשותף שם צריך להיות גישה יותר מבוססת טקסט. אם כן, כדי לעשות עוד מעט סדר בדברים, ישנו שוני עיצובי בולט מאוד בין 2 הפלטפורמות הללו וזה משפיע מאוד על אופי השימוש בהן ועל קהל היעד שלהן. אינסטגרם הינו המדיום הפופולרי ביותר כיום וחשוב להבין במה הוא שונה מפייסבוק וכיצד ניתן להשתמש בצורה מיטבית בכל פלטפורמה עבור קמפיין פרסום מוצלח ומניב הרבה תנועה, לידים ועסקאות אונליין.

הבדלים נוספים ששווה להתעכב עליהם:

  • לפוסטים באינסטגרם יש אורך חיים קצר בהרבה מאשר בפייסבוק-

פרסום באינסטגרם עוסק כולו בלכידת תשומת הלב תוך זמן קצר כדי ליצור תגובה רגשית שתוביל להמרה. סוג זה של פרסום מתמקד בתוכן יצירתי בעל ערך הפקה גבוה. זה גם מסתמך במידה רבה על תוכן ויזואלי וניתן לראות בו יותר צורת אמנות מאשר שיטות שיווק מסורתיות כמו מודעות לתצוגה או פוסטים ממומנים. פרסום בפייסבוק, בינתיים, מתמקד יותר בהגעה ללקוחות קיימים ופוטנציאליים באמצעות פוסטים המתבססים על “קופרייטינג” משובח.

  • אינסטגרם, בניגוד לפייסבוק, לא מאפשרת פוסטים ממומנים- 

כאשר חברה רוצה לפרסם באינסטגרם, עליה לשלם עבור פרסום המודעה. לפייסבוק אין מגבלה זו.

הבדלים נוספים שנרצה לציין הם – מספר העוקבים שיש לחשבון וכמה מעורבות הפוסטים שלו מקבלים. גורמים אלה מייקרים את הפרסום באינסטגרם והופכים אותו ליקר במידה ניכרת ביחס לפרסום בפייסבוק.

כדי לפרסם באינסטגרם “אתה צריך להיות חלק מהפלטפורמה” – זה אומר שאתה צריך להיות בעל חשבון עם כתובת דוא”ל מאומתת, דבר שיכול להיות קשה להשיג אם אתה רק מתחיל.

לבסוף, ההבדל העיקרי בין פרסום בפייסבוק לאינסטגרם הוא סוג הקהל שכל אחד מהם מושך-  הקהל של פייסבוק הוא בעיקר משתמשי שולחן עבודה בעוד שהקהל של אינסטגרם הוא בעיקר משתמשי מובייל.

אינסטגרם היא אפליקציה לנייד שיש לה פוטנציאל עבורכם, להגיע להרבה מאוד אנשים באמצעות פרסום נכון. זוהי גם אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הנפוצות ביותר. מודעות אינסטגרם הן חזותיות ונועדו למשוך תשומת לב.

מה חשוב לדעת על פרסום בשתי הפלטפורמות האלו?

מודעות פייסבוק עוסקות יותר בבניית קהל ויצירת אינטראקציה עם המותג שלך. פייסבוק היא גם אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הנפוצות ביותר, כך שקל לחברות למצוא את קהל היעד שלהן בפייסבוק.

פרסום באינסטגרם שונה בהרבה מפרסום בפייסבוק. אינסטגרם היא פלטפורמה מובייל-ראשונה שיש לה תוכן ויזואלי ומונחה “Visuals” יותר. בעוד שפייסבוק היא פלטפורמה יותר אינטראקטיבית, עם סרטונים, פוסטים וסוגי תוכן אחרים.